اخبار مرتبط با انتخاب رشته کنکور سراسریانتخاب رشتهدانشگاهمعرفی رشته های گروه انسانی

معرفی رشته روانشناسی

رشته روانشناسی

در طی سالهای گذشته نظریه پردازان مختلف تعاریف متعددی از علم روانشناسی را ارائه داده اند اگر بخواهیم یک تعریف اجمالی از این علم را داشته باشیم می توان گفت روان شناسی علمی است که به مطالعه و بررسی رفتارها و فرآیند های ذهنی می پردازد. رفتارها آن جمله فعالیت هایی است که بصورت عینی قابل مشاهده هستند و فرایندهای ذهنی ان جمله اعمالی هستند که بصورت عینی قابل مشاهده نیستند.

 

متاسفانه دیدگاهی که افراد از این علم دارند دیدگاه کاملی نیست، روان شناس افراد را تجزیه و تحلیل می کند و به آنها کمک می کند تا راه تاریکی را روشن کنند، مشکلات را تفکیک کنند و کمک به حل آنها می کند.

روانپزشکان در واقع پزشک متخصص هستند .

روانپزشک در مقطع کارشناسی ابتدا از طریق گروه آزمایشی تجربی وارد رشته پزشکی عمومی می شوند و بعد از اتمام برای گرفتن تخصص گرایش تخصص اعصاب و روان یا روانپزشکی را میگذرانند.

روانپزشکان اجازه تجویز دارویی را دارند، اما هیچ روانشناسی اجازه تجویز دارو و دارو درمانی را ندارد، روانشناس رفتار درمانی می کند.

روانشناسی شاخه های مختلفی دارد و تا چندسال گذشته از همان مقطع کارشناسی افراد در شاخه های مختلف روانشناسی به تحصیل می پرداختند.

اما چند سالیست که انتخاب شاخه و گرایش ها در مقطع کارشناسی ارشد صورت می گیرد و افراد متقاضی این رشته ابتدا رشته روانشناسی را در مقطع کارشناسی می گذرانند و در صورت تمایل برای شرکت در تحصیلات عالیه ( ارشد و دکتری) به انتخاب یک گرایش از گرایش های رشته روانشناسی می پردازند.

برای اطلاعات بیشتر درباره رشته روانشناسی مطالب زیر را مطالعه نمایید

گرایش های رشته روانشناسی

بازار کار رشته روانشناسی

منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی

 

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با تلفن ثابت تهران با شماره 9092305882تماس حاصل نمایید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا