www.nedaedanesh.ir

لوگو آموزشگاه ندای دانش

021-77951352

021-77951357

شرکت در کلاس کنکور؛ آیا برای کنکور حتما باید کلاس بروم؟

سوال متداولی که اغلب داوطلبان کنکور میپرسند این است که: برای آمادگی در کنکور چکار باید کرد؟

کنکور آزمونی است مهم و سرنوشت ساز که برای موفق شدن در این آزمون لازم است دانش آموزان تلاش و پشتکار بسیار بالایی داشته باشند. نکته‌ای که در سال کنکور دارای اهمیت است این که با توجه به تغییرات کنکورها در سال‌های اخیر و مفهومی شدن سوالات، تلاش دانش آموز لازم است اما کافی نیست، به این معنی که بطور مثال اگر داوطلبی در درسی مثل ریاضی از پایه مشکل داشته باشد و قصد داشته باشد در سال کنکور با خواندن کتاب و درسنامه‌ها به درصد خوبی در درس ریاضی برسد، شاید بتواند مفهوم کلی درس را بفهمد اما این روش وقت زیادی را از وی میگیرد و در سال کنکور که مسئله زمان و برنامه‌ریزی دارای اهمیت بالایی است باعث ایجاد کمبود وقت و مشکل می‌شود.

همانطور که قبل‌تر نیز گفته شد  تلاش و درس خواندن برای کنکور لازم است اما کافی نیست، این جمله به این معنی است که داوطلبان در سال کنکور برای رسیدن به بهترین نتیجه علاوه بر تلاش لازم است از منابع و امکانات درستی که در جهت رسیدن آن ها به هدفشان است بهره ببرند، که یکی از این امکانات شرکت در کلاس کنکور است.

نکته‌ای که لازم است در اینجا توجه داشته باشید این که داوطلبان باید نسبت به تمام امکاناتی که در سال کنکور قصد استفاده از آن را دارند به دید معجزه نگاه نکنند، به این معنی که داوطلب تصور کند با شرکت در کلاس درس یک استاد یا خواندن یک جزوه مشخص قرار است به هدف برسد این چنین نیست.

در واقع این امکانات تکمیل کننده تلاش داوطلب هستند به این معنی که در کنار شرکت در کلاس کنکور لازم است که داوطلب در خانه نیز به اندازه کافی فرصت برای مطالعه مطالبی که در کلاس تدریس شده است داشته باشد و با بهره‌گیری از یک برنامه راهبردی و منظم به مطالعه بپردازد. برای اطلاع از تدریس خصوصی کنکور آموزشگاه ندای دانش با ما در تماس باشید.

 

شرکت در کلاس کنکور سراسری - آموزشگاه ندای دانش

 

در ادامه نکاتی را خدمت شما عزیزان شرح میدهم که با رعایت آنها بازدهی خود را در زمان استفاده از کلاس کنکور بیشتر کنید:

قبل از هر جلسه:پیش از شرکت در کلاس یک مطالعه کلی روی مباحثی که قرار  است سرکلاس تدریس شود داشته باشید.این کار باعث می‌شود ذهن شما برای یادگیری مطالب آمادگی بیشتری داشته باشد.

سرکلاس: در کلاس حضور فعال داشته باشید به این معنی که وقتی معلم سوالی را مطرح میکند تمام سعی خود را برای حل کردن سوال بکنید و هر سوال یا ابهامی که داشتید از معلم بپرسید و به طورکلی از آن کلاس درس با مطلبی که متوجه نشده‌اید خارج نشوید.رو اگر دیگران سوالی نداشتند شما از پرسیدن سوال از مطالبی که متوجه نشده اید خجالت نکشید.

بلافاصله بعد از کلاس:بعد از اتمام کلاس بهترین زمان برای تثبیت مطالبی است که در کلاس به شما آموزش داده شده است، هرچقدر این کار را به عقب بیفتد باعث می‌شود درصد مطالب باقیمانده از کلاس درس در ذهن شما کمتر شود و همین موضوع باعث کاهش سرعت در مرور مطالب یاد گرفته شده می‌شود.

تست زدن و مرور:پس از رعایت کردن  نکاتی که در بالا شرح داده شد،لازم است از مطالبی که یاد گرفته اید نمونه سوال حل کنید، در زمان حل نمونه سوالات با مطالبی که یاد گرفته‌اید در سوال مواجهه می‌شوید و مطالب درسی برای شما مرور می‌شود و همچنین در زمان حل سوال است که متوجه می‌شوید کدام مطلب را به درستی یاد نگرفته‌اید و  نقاط قوت و ضعف خود را بهتر خواهید شناخت.

‌در نهایت باید توجه داشته باشید که برای شرکت در یک کلاس کنکور مناسب باید فاکتورهایی را مدنظر قرار دهید که ما در ادامه این مطلب قصد داریم این فاکتورها را خدمت شما عزیزان بیشتر شرح بدهیم تا با خواندن این مقاله بتوانید  بهترین تصمیم‌گیری را با توجه به شرایط ویژه خود در سال کنکور بگیرید. کلاس خصوصی ریاضی کنکور از جمله دروس مهمی است که شما باید حتما آنرا از اساتید حرفه‌ای آموزش بگیرید.

ویژگی های یک کلاس کنکور خوب و استاندارد چیست؟

متناسب بودن سطح کلاس با سطح علمی داوطلب:ی ک ا

پیش‌تر نیز در این مقاله اشاره شد در سال کنکور موضوع زمان بسیار مهم است و در واقع یکی از دلایل رفتن داوطلبان به کلاس کنکور برای صرفه جویی در زمان است به همین دلیل یکی از نکات مهمی که داوطلبان برای شرکت در کلاس کنکور باید مدنظر داشته باشند این است که کلاس کنکور با سطح علمی داوطلب هماهنگ باشد به این معنی که به طور مثال برای داوطلب کنکور تجربی که در سال گذشته رتبه نسبتا خوبی کسب کرده اما صرفا چون دانشگاه و رشته مورد نظرش قبول نشده قصد ماندن پشت کنکور را دارد شرکت در کلاس های کنکور از پایه تا کنکور مفید نخواهد بود و این داوطلب تنها می‌تواند با رفتن چند جلسه کلاس خصوصی در زمینه مبحثی که مشکل دارد در صدد حل مشکل برآید و نیاز به هر روز کلاس رفتن نداشته باشد.

 

آیا برای کنکور حتما باید کلاس بروم - آموزشگاه ندای دانش

 

برنامه کلاس و طرح درس:

برای شرکت در یک کلاس کنکور استاندارد توجه داشته باشید که در سال های گذشته در چه بازه زمانی مباحث درسی را به اتمام رسانده اند و به اصطلاح طرح درسی مشخصی دارند یا خیر؟زیرا داشتن یک طرح درس مشخص در کلاس و این که دانش آموزان بدانند حدودا در چه زمانی دروس به اتمام میرسد و یا قرار است جلسه آینده چه مبحثی تدریس شود باعث ایجا نظم ذهنی برای داوطلب میشود و به برنامه‌ریزی وی نیز کمک شایانی می‌کند.

رزومه استاد و موسسه کنکوری:

یکی دیگر از نکاتی که در زمان انتخاب یک کلاس کنکور استاندارد لازم است داوطلبان مورد توجه قرار دهند رزومه اساتید و موسسه‌ای است که قرار است در کلاس های آن شرکت کنند و در این میان باید به این نکته توجه کنید که هیچ موسسه‌ای قرار نیست برای قبولی داوطلبان در کنکور معجزه کند و شرکت در هیچ کلاسی تضمین برای قبولی داوطلب نیست.

این که برخی از موسسات ادعا می‌کنند با شرکت در کلاس های ما یا خواندن جزوات ما می‌توانید به نتیجه مطلوب برسید صرفا تبلیغی بیش نیست.زیرا همانطور که گفته شد برای تاثیرگزار بودن یک کلاس فاکتورهای زیادی باید باشد و همچنین تلاش و پشتکار خود داوطلب که امری بسیار مهم است نیز موثر است.

سخن آخر:

بطور کلی برای موفقیت در هر زمینه‌ای از جمله کنکور شما لازم است ابزار و امکانات لازم را در دسترس داشته باشید اما نکته‌ای که مجددا قصد دارم در آخر این مطلب نیز به آن اشاره کنم این است که هیچ موفقیتی بدون تلاش و پشتکار بدست نمی‌آید.

ما در این مقاله قصد داشتیم شما را با فاکتورها و عواملی که در انتخاب کلاس کنکور و امکان استفاده هرچه بهتر و بیشتر از کلاس است آشنا کنیم.

در انتها لازم است این مژده را خدمت شما عزیزان بدهیم که مشاوره حضوری جلسه اول در آموزشگاه ندای دانش رایگان است. و شما می‌توانید با مراجعه به آموزشگاه ندای دانش به آدرس: نارمک،ضلع شرق میدان هفت حوض، کوچه فاطمه زهرا، پلاک11، ساختمان ندای دانش مراجعه کنید و هر سوالی در زمینه کنکور دارید می‌توانید بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا