انتخاب رشتهانتخاب رشته دانشگاه آزادانتخاب رشته کنکور سراسریکنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

چگونه انتخاب رشته کنیم

چگونه یک انتخاب رشته درست داشته باشیم؟

قبل از هرچیز این نکته راباید متذکر شد که هدف از انتخاب رشته و رفتن به دانشگاه، انتخاب روش زندگی، پایگاه اجتماعی و تا حدودی مشخص کردن دستاوردها و اهدافی که برای دستیابی به آنها برنامه ریزی می کنیم.

پس با انتخاب رشته به نوعی یک مسیر کلی برای آینده ترسیم و تعیین می کنیم.

برای یک انتخاب رشته:

  • اولین نکته توجه به علاقه مندی هاست، در صورتی می توان موفق بود که آنچه را که علاقه داریم دنبال کنیم پس باید ابتدا علاقه های خود را شناسایی کنیم.
  • دومین نکته داشتن ذهنی باز استف معمولادر این مواقع به دلیل استرس و نگرانی ها ( که طبیعیست)، ذهنی آشفته و سوالاتی متعدد اجازه به تصمیم گیری واضح و بدون تردید را از ما میگیرد بدین منظور قرار گرفتن مشاوری مجرب در کنار ما جهت راهنمایی و نشان دادن مسیر روشن و باز و پاسخ به سوالالت متعددی که در گوشه کنار ذهن ما جا کرده اند بهترین اقدام خواهد بود.
  • سومین نکته پس از شناسایی علاقه ها و باتوجه به اهدافی که برای آینده خود مشخص کرده ایم چگونگی دستیابی به آنها را باید بررسی کرد. به عبارتی آینده شغلی ای که پس از تحصیل در رشته ها را خواهیم داشت باید بشناسیم.

نکته بعدی که در انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت است

محل تحصیل خواهد بود، باید با توجه به شرایط زندگی، اقتصادی، خانواده و غیره و غیره که بسته به هر فرد متفاوت است. و باید عاقلانه تصمیم گرفت و تمام شرایط در این تصمیم در نظر داشت.

آگاهی از امکان های قبولی (معقول) با توجه به رتبه بدست آورده از شرکت در آزمون های برگزار شده.

و در آخر داشتن مشاوری مجرب در کنار خود در طی این مسیر می تواند راهنمایی باشد جهت پشت سر گذاشتن این مسیر بصورت درست و مطمئن.

کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی

سها سخاجوی

معرفی مرکز انتخاب رشته در شرق تهران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا