اخبار مرتبط با دانشگاهدانشگاه غیر انتفاعیمعرفی دانشگاه ها

معرفی دانشگاه غیرانتفاعی سوره

دانشگاه سوره

معرفی دانشگاه سوره

دانشگاه سوره (نام پیشین: مؤسسه آموزش عالی سوره) در بهمن ۱۳۷۲ توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد. پس از دو سال پذیرش آزاد، از سال ۷۴ از طریق سازمان سنجش آموزش کشور پذیرش دانشجو را در ۱۱ رشته آغاز کرد.

این مؤسسه با جذب دانشجو در دوره‌های کاردانی و کارشناسی در رشته‌های صنایع دستی، موسیقی، تئاتر، سینما، معماری، مجسمه‌سازی، گرافیک و نقاشی شروع به فعالیت نمود و هم‌اکنون دارای رشته‌های مهندسی معماری، روابط عمومی، روزنامه‌نگاری، مدیریت فرهنگی هنری، نقاشی، گرافیک، صنایع دستی، هنر اسلامی، کتابت و نگارگری، نمایش (تئاتر) و سینما در مقطع کارشناسی است.

در سال ۱۳۷۶ این مؤسسه از نوع دوم به نوع اول ارتقا یافت و مدرک تحصیلی آن توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری به رسمیت شناخته شد. و در اسفند ماه ۱۳۸۹ به دانشگاه تبدیل شد.

در سال تحصیلی ۸۴–۸۵، با راه اندازی دوره کارشناسی ارشد در رشته‌های آهنگسازی، صنایع دستی، نقاشی، گرافیک و ادبیات نمایشی موافقت شد و این دوره از سال تحصیلی ۸۵–۸۶ به جذب دانشجو در این رشته‌ها پرداخت. در حال حاضر نیز با تلاش مسئولین، مقدمات ارتقاء مؤسسه به دانشگاه فراهم شده‌است. همچنین رشته تبلیغ و ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد مورد تصویب شورای عالی گسترش وزارت علوم قرار گرفت.

دانشگاه سوره در حال حاضر دارای سه باب ساختمان (ملکی و استیجاری) و همچنین تجهیزاتی چون لابراتوار مجهز عکاسی (سیاه و سفید و رنگی)، کارگاه‌های سفال، چاپ دستی (سیلک و باتیک)، چوب، نساجی، بافت (فرش و قالی)، تراش سنگ، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه، لعاب، سرامیک، رنگ رزی، جواهرسازی، سایت رایانه، کتابخانه، پلاتوهای نمایش، کارگاه عروسک سازی، نگارخانه و نمازخانه و سالن ورزش می‌باشد.

دانشگاه سوره نخست در دو شعبه تهران و اردبیل تأسیس شد، که هم‌اکنون تنها شعبهٔ تهران دایر می‌باشد. شعبه تهران دانشگاه سوره دارای سه دانشکده هنر، فرهنگ و ارتباطات، معماری است.

 

دانشکده هنر دانشگاه  سوره

دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه سوره

دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره

 

 

رشته های تحصیلی ارائه شده دانشگاه غیرانتفاعی  سوره:

پذیرش رشته های بدون کنکور سراسری دانشگاه سوره در نیمسال اول سال تحصیلی 98-99

معماری داخلی -مهندسی شهرسازی -مهندسی معماری -روابط عمومی-روزنامه نگاری -مدیریت فرهنگی هنری -ادبیات نمایشی-طراحی صحنه -کتابت و نگارگری -نمایش عروسکی -هنراسلامی

 

آدرس دانشگاه سوره: تهران، خیابان آزادی، بین خوش و آذربایجان نبش کوچه کامیاران شماره 252

شماره تماس: 66354245-021

 

 

برای اطلاعات بیشتر مشاوره با تلفن ثابت تهران با شماره 9092305882 تماس حاصل نمایید.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا