انصراف از تحصیلشرایط تحصیلمعافیت تحصیلینظام وظیفه

مقررات وظیفه عمومی جهت ثبت نام کنکور سراسری

مقررات نظام وظیفه عمومی

بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، داوطلبان مرد برای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 97 لازم است یکی از شرایط مشروحه ذیل را دارا بوده و کد مربوط را در بند 45 فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند.

 

کد 1 -دارا بودن کارت پایان خدمت هوشمند.

کد 2 -دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند(کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص).

کد 3 -مشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و سایر…) در مدت اعتبار آن.

کد 4 -متولدین سال 1354 وقبل زآن: این قبیل مشمولان بایدپس ازاعلام قبولی ودر زمان ثبتنام کارت معافیت دائم هوشمند (معافیت سنی عنایت مقام معظم رهبری) را ارائه نمایند.

کد 5 -دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه یاپیش دانشگاهی که به صورت حضوری وپیوسته مشغول به تحصیل بوده و تا تاریخ 31/6/97 در سنوات مجازتحصیلی (حداکثر 20 سالگیتمام)،فارغ التحصیل میشوند.

کد 6 -فارغ التحصیلان مقطع متوسطه (دارای مدرک پیش دانشگاهی) به شرط اتمام تحصیل حداکثر تا 20 سالگی به صورت پیوسته و حضوری (مدارس روزانه، بزرگسالان و آموزش از راه دور) درصورتیکه وارد غیبت نشده باشند.

کد 7 -دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به اخذ پیش دانشگاهی شده باشند، به شرط نداشتن غیبت.

 

توضیح: دانش آموزانی که در سن 17 سالگی و قبل از سن مشمولیت موفق به اخذ دیپلم یا پیش دانشگاهی میشوند، چنان چه حداکثر تا شش ماه پس از رسیدن به سن مشمولیت (18 سالگی تمام)وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصیل میباشند؛ در غیر این صورت به دلیل ورود به غیبت، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود. مگر اینکه در مهلت شش ماه معرفی، خود را از طریق یکی از دفاتر پلیس+10 به وظیفه عمومی معرفی کرده و در هنگام پذیرش در دانشگاه دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند.

تبصره: افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنان قبل از اعلام قبولی یا پذیرش در دانشگاه است، الزام است برابر ضوابط مربوط نسبت به تمدید موعد اعزام خود اقدام نمایند. درغیراینصورت به دلیل ورود به غیبت، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد. در ضمن افرادی که در موعد اعزام (مندرج در برگ آماده به خدمت) به خدمت اعزام میشوند درصورت پذیرش درمقطع کارشناسی وبالاتر،جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص خواهند شد.

کد 8 -کارکنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی حضوری و پیوسته (دانش آموز رسمی) به شرطی که در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند.

کد 9 -کارکنان وظیفه هایی که خدمت دوره ضرورت آنان تا تاریخ 31/6/1397 به پایان میرسد .

این دسته از افراد باید به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت ارائه نمایند.

کد 10 -طلاب علوم دینی دارنده مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی دارای معافیت تحصیلی حوزه؛ به شرطی که مرکز مدیریت حوزه های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان یا اصفهان تأیید نمایند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل دردانشگاه بلامانع است. بدیهی است هرموقع که حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه ها را خاتمه یافته اعلام نماید، ادامه تحصیل وی در دانشگاه منوط به اجازه سازمان وظیفه عمومی و صدور معافیت تحصیلی دانشگاهی است. اینگونه دانشجویان برای ثبت نام در هر ترم تحصیلی باید موافقتنامه حوزه علمیه مربوط را ارائه نمایند.

کد 11 -کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

کد 12 –دانشجویان انصرافی درصورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد. مضافا مشروط به اینکه قبلا از تاریخ 22/8/1390 به بعد  از امتیاز یک بار انصراف استفاده نکرده باشند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت سازمان وظیفه عمومی ناجا به نشانی http://www.vazifeh.police.ir/ مراجعه نمایید .

 

 

برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با تلفن ثابت تهران با شماره 9092305882 تماس حاصل نمایید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا