دانشگاه فنی و حرفه ایکاردانیمشاوره کنکور کاردانی

ثبت نام آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه ای

اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره کاردانی نظام جدید فنی و حرفه ای 98

 

به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی سال 1398 می‌رساند، زمان ثبت‌نام در آزمون مذکور از روز یکشنبه مورخ  98/03/19 آغاز و تا روز یکشنبه مورخ 98/03/26 ادامه می‌یاید.

لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی:  www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام نمایند. لازم به تاکید است با عنایت به اینکه ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون ، در یک مرحله انجام می شود، داوطلبان می بایست همزمان با ثبت‌نام، نسبت به درج رشته محل های تحصیلی خود در فرم تقاضانامه اینترنتی با توجه به رشته های اعلام شده در دفترچه راهنما، اقدام نمایند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال می‌باشد، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مذکور و پرداخت مبلغ 275.000 (دویست و هفتاد و پنج هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام، و داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ 69.000 (شصت و نه هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه مندی به شرکت در گزینش رشته های مؤسسات مذکور اقدام نمایند.

ضمناً دفترچه راهنما همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود و  اطلاعیه تکمیلی برای ثبت نام، در روز یکشنبه مورخ 98/03/19 در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و نشریه پیک سنجش درج خواهد شد.

لازم به توضیح است پذیرش در رشته‌های امتحانی دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی سال 1398 به روشهای ذیل صورت خواهد پذیرفت:

1- پذیرش در 9 رشته امتحانی از طریق آزمون خواهد بود که مشخصات این رشته‌های امتحانی به همراه اطلاعات مربوط به منابع و ضرایب دروس آزمون هر یک از رشته‌ها  و عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای و هم‌چنین دیپلم‌های مورد پذیرش (شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظری) متناسب با هر یک از کدرشته‌های امتحانی در قالب جداول شماره 1 و 2 در همین اطلاعیه درج شده است. آزمون رشته‌هایی که پذیرش در آنها «با آزمون» صورت می‌گیرد در روز جمعه مورخ 98/05/11 برگزار خواهد شد.

2- پذیرش در 30 رشته امتحانی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) می‌باشد. مشخصات این رشته‌های امتحانی به همراه اطلاعات مربوط به عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای و هم‌چنین دیپلم‌های مورد پذیرش (شاخه های فنی و حرفه ای، کاردانش و نظری) متناسب با هر یک از کدرشته‌های امتحانی در قالب جدول شماره 3 در همین اطلاعیه درج شده است. لذا متقاضیان این رشته‌های امتحانی در این مرحله، فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته نمایند و آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نخواهد شد و ملاک پذیرش آنان معدل کل دیپلم خواهد بود.

* لازم به توضیح است دانش‌آموزان و یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبت‌نام در این آزمون می‌باشند. این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته  هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد. لازم به توضیح است نحوه تراز معدل و عنوان رشته‌های کاردانی ناپیوسته در جداول مربوط به کدرشته‌محلهای دفترچه راهنما مشخص خواهند شد.

جدول شماره (1) منابع و ضرایب دروس آزمون دوره کاردانی فنی و حرفه‌ای برای 9 رشته پذیرش از طریق آزمون فرمت PDF 

جدول شماره (2) عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای و هم‌چنین دیپلم‌های مورد پذیرش شاخه نظری متناسب با هر یک از کدرشته‌های امتحانی- رشته های با آزمون فرمت PDF

جدول شماره (3) عناوین دیپلم، کد رایانه‌ای و هم‌چنین دیپلم‌های مورد پذیرش شاخه نظری متناسب با هر یک از کدرشته‌های امتحانی – رشته های بدون آزمون فرمت PDF

 

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی نظام جدید دوره فنی و حرفه ای98

 

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با تلفن ثابت تهران با شماره 9092305882 تماس حاصل نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا