ابتداییاخبار مرتبط با مدارسمدرسهمشاوره تحصیلی دانش آموزانمشاوره تحصیلی مدارسمعرفی مدارس

آغاز برنامه سنجش نوآموزان از نیمه خرداد ماه 98

آغاز برنامه سنجش نوآموزان از نیمه خرداد ماه 98

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از آغاز اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از نیمه

خردادماه و با پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکترمجید قدمی با بیان

 

اینکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز تا پایان شهریور امسال مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند، افزود:

 

خانواده ها ضمن مراجعه به مدرسه به نزدیک ترین پایگاه سنجش ارجاع داده می شوند.  وی گفت: اکنون بیش از ۲

 

هزار و ۲۳۱ پایگاه برای ارزیابی دانش آموزان اول دبستان و همچنین پیش دبستانی ها فعال شده است.  دکترقدمی

 

افزود: هدف اصلی طرح «سنجش نوآموزان» هدایت دانش آموزان خاص با درصد معلولیت کم به مدارس عادی است؛

 

رویکردی که مورد تایید اغلب متخصصان نیز قرار گرفته است. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح

 

کرد: بیش از ۱۰ هزار ارزیاب در مراکز پایگاه سنجش به منظور ارزیابی هوش، بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی

 

فعالیت می کنند.  معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هر چند که از خانواده ها بابت طرح سنجش نوآموزان بدو

 

ورود به دبستان ۳۰ هزار تومان دریافت می شود اما پایگاه ها براساس سنجش وضعیت اقتصادی خانواده ها، به

 

صورت رایگان و یا نیم بها دانش آموزان را مورد ارزیابی قرار می دهند و حضور در پایگاه های سنجش و دریافت برگه

 

های ثبت نام از این مراکز اجباری است.  دکتر قدمی یکی از شروط این ثبت نام را مراجعه به موقع در این پایگاه ها

 

عنوان کرد و افزود: نوبت گیری ها از طریق سیستم الکترونیکی انجام خواهد شد.  وی ادامه داد: این مراکز به پایگاه

 

های درجه یک، دو و سه تقسیم می شوند که در هر یک از این پایگاه ها به ترتیب ۴۲، ۳۸ و ۱۴ ارزیاب به سنجش دانش

 

آموزان می پردازند.  رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه طرح سنجش نوآموزان بیش از ۲۰ سال

 

است که انجام می شود، خاطرنشان کرد: بنابر آمار و اطلاعات بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز سال گذشته

 

مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.  به گفته دکترقدمی بر اساس خروجی ها ۴۸ درصد سنجش شدگان دختر، ۵۱

 

درصد آنها پسر، ۹۴ درصد راست دست و ۶.۰ درصد نیز چپ دست، بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان سابقه پیش از

 

دبستان و حدود ۲۲ درصد آنها نتایج ازدواج های فامیلی بودند.  وی با اشاره به اینکه در نتیجه اجرای این طرح سال

 

گذشته بیش از ۱۶۰ هزار پدر و مادر بی سواد شناسایی شد، تصریح کرد: هر سال اطلاعات این خانوارها در اختیار

 

سازمان نهضت سوادآموزی قرار می گیرد و در راستای این ارتباط زمینه آموزش و تحصیل آنها فراهم می شود.  رئیس

 

سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: همچنین براساس نتایج این سنجش، حدود پنج درصد از دانش

 

آموزان چاقی مفرط، ۶.۱ درصد از آنها لاغری شدید، ۴.۰ درصد کوتاهی قد و بیش از ۸ هزار و ۸۱۷ دانش آموز نیز

 

استثنایی تشخیص داده و به مدارس خاص فرستاده شدند.  به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش یک هزار و ۸۹۰ نفر

 

دیگر نیز از دانش آموزان استثنایی تشخیص داده شده اند اما به منظور دریافت آموزش های تلفیقی به مدارس عادی

 

فرستاده شدند. در این نوع از آموزش نابینایان جز در استفاده از کتاب های بریل به مانند دانش آموزان عادی آموزش

 

می بینند و ناشنوایان نیز دارای آموزش های حرکتی هستند و ناتوانان جسمی هم صرفا در حرکات ورزشی متفاوت

 

عمل می کنند.  دکتر قدمی افزود: آمار دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور برابر با ۱۵۲ هزار نفر است که نزدیک به ۸

 

هزار و ۵۰۰ نفر در مدارس خاص تحصیل می کنند و حدود ۷۳هزار نفر از این دانش آموزان (استثنایی) نیز در مدارس

 

عادی مشغول به تحصیل هستند.

 

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با تلفن ثابت تهران با شماره 9092305882 تماس حاصل نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا