اخبار مرتبط با انتخاب رشته کنکور سراسریاخبار مرتبط با کنکور سراسریانتخاب رشتهانتخاب رشته کنکور سراسریکنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

اعلام اسامی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص آزمون سراسری 98

اعلام نتایج اولیه رشته های دارای شرایط خاص کنکور سراسری 98

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص کنکور 98

نتایج رشته های دارای شرایط خاص آزمون سراسری 98

به اطلاع علاقه مندان به تحصیل در رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاهها و موسسات آموزش عالی

(شامل: دانشگاههای شهید مطهری، شاهد، علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری، صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران، علوم پزشکی بقیه الله(عج)، علوم پزشکی ارتش، رشته دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران، رشته مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده غیرانتفاعی رفاه، غیر انتفاعی امام رضا (ع)- مشهد ، مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه-قم ، رشته های تحصیلی کاردانی فوریت پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی و کلیه کدرشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی – تهران)

که در زمان انتخاب رشته های تحصیلی، یک و یا چندکدرشته از دانشگاههای مذکور را در آزمون سراسری سال 1398 در فرم انتخاب رشته اینترنتی خود انتخاب نموده اند، می رساند که فهرست اسامی معرفی شدگان چند برابرظرفیت هر یک از رشته های تحصیلی از بین داوطلبانی که کدرشته محل های موسسات مذکور را انتخاب نموده و حدنصاب چند برابر ظرفیت لازم را کسب کرده اند،با رعایت تقدم انتخاب رشته در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org درج گردیده است. لذا توجه آن دسته از داوطلبانی را که در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت هر یک از رشته های تحصیلی دانشگاههای فوق قرارگرفته اند، به نکات ذیل معطوف می دارد:

الف) در گزینش نهایی هر رشته منحصراً کسانی قبول اعلام خواهند شد که برابر برنامه زمانی در مصاحبه و یا سایر مراحل گزینش به شرح مندرج در این اطلاعیه شرکت نموده و در این مرحله موفق شوند و صلاحیت عمومی آنان نیز توسط هیأت مرکزی گزینش ذیربط تائید شده و ضوابط انتخاب رشته فوق را رعایت نموده و همچنین حدنصاب نمره علمی نهایی برای هر رشته را نیز کسب نمایند. لازم به توضیح است که اسامی پذیرفته شدگان نهائی این دانشگاهها به همراه نتایج سایر رشته های متمرکز آزمون سراسری اعلام خواهد شد.

ب) معرفی داوطلبان به عنوان چند برابر ظرفیت، به منزله قبولی نمی باشد و کلیه معرفی شدگان لازم است برای انجام مراحل مختلف گزینش در تاریخهای مقرر به آدرس تعیین شده از طرف مؤسسات در این اطلاعیه مراجعه نمایند. داوطلب ممکن است به یک و یا دو مؤسسه معرفی شده باشد، لذا داوطلبانی که به دو مؤسسه معرفی شده اند در صورت تمایل می توانند به یک مؤسسه و یا هر دو برای انجام مراحل مختلف گزینش مراجعه نماید. بدیهی است عدم مراجعه داوطلبان برای انجام مراحل گزینش در هر مورد معرفی به منزله انصراف قطعی از گزینش در رشته یا رشته های ذیربط آن مؤسسه تلقی خواهد شد و وضعیت داوطلب در اولویتهای بعدی وی بررسی خواهد شد. ضمناً در ستون نتیجه کارنامه نهائی در مقابل کدرشته مربوطه آنان عدد یک (1) به منزله عدم داشتن شرایط گزینش درج می گردد.

ج) به اطلاع می رساند، آن دسته داوطلبانی که نسبت به انتخاب یک یا چند کدرشته محل از مؤسسات دارای شرایط خاص مندرج در این اطلاعیه اقدام نموده ولی در این مرحله معرفی نشده اند، می رساند عدم معرفی آنها به یکی از دلایل ذیل می باشد یاشانس قبولی در اولویتهای بالاتر از کدهای مربوط به رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص را دارا می باشند، و یا اینکه فاقد حداقل نمره علمی لازم برای معرفی در این مرحله می باشند. بنابراین دلیل عدم معرفی آنان در این مقطع، در کارنامه نتایج نهایی مشخص خواهد شد.

د) بنا به دلایل متفاوت (اعم از نمره علمی و ترتیب اولویت انتخاب رشته داوطلب و یا عدم رعایت استان بومی و…) هیچگونه اعتراضی در این مرحله از اعلام نتایج از سوی داوطلبان پذیرفته نمی باشد و پس از اعلام نتایج نهائی، در مهرماه، برای کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1398 که نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود در سایت این سازمان در زمان مقرر اقدام نموده اند، کارنامه نتیجه نهایی تهیه و قابل رؤیت و بهره برداری خواهد بود، لذا داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه نسبت به مندرجات آن برای آنان سوالاتی وجود دارد، می توانند به استناد پرینت کارنامه نتیجه نهائی در موعد مقرر با دلیل درخواست خود را مطرح نمایند، و در این مرحله هیچگونه اعتراضی پذیرفته نمی باشد.

و) کلیه معرفی شدگان چندبرابرظرفیت می بایست قبل از مراجعه به موسسه ذیربط، برای اطلاع از برنامه زمان و مکان، مدارک مورد نیاز و شرایط عمومی و اختصاصی جهت انجام مراحل مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش حتماً به پایگاه اطلاع رسانی موسسه محل مصاحبه مراجعه نمایند.

برنامه زمانی، نحوه مراجعه و مدارک لازم برای هریک از موسسات:

 

 

11- معرفی شدگان رشته های تحصیلی بورسیه دانشگاه علوم پزشکی ارتش: رشته های تحصیلی پزشکی (کدهای 31809 و 31810)، دندانپزشکی (کدهای 31811و31815)، پرستاری (کدهای31816،31817،31818و31820) ، تکنولوژی اتاق عمل (کدهای 31821و31823)، تکنولوژی پرتوشناسی (کد31825)، علوم آزمایشگاهی (کدهای31826و31828)، فناوری اطلاعات سلامت (کدهای31829و31830) ، هوشبری (کدهای31831و31833)، کاردانی فوریتهای پزشکی (کد31834و31836)، موسیقی نظامی (کد 34641) و رشته تحصیلی داروسازی (کدهای 32000و32001) بورسیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله /عج/.

داوطلبانی که اسامی آنان به عنوان معرفی شدگان هر یک از رشته های فوق الذکر اعلام گردیده ،لازم است برای انجام مراحل گزینش طبق برنامه زمانی جدول شماره 2 با در دست داشتن مدارک شامل: 1- عکس 4×3 تمام رخ 12 قطعه در سال جاری گرفته شده باشد 2- اصل و سه نسخه روگرفت برابر اصل شده از تمام صفحات شناسنامه عکس دار داوطلب و اصل و تصویر پشت و رو کارت ملی (سه سری) 3- یک سری روگرفت از تمام صفحات شناسنامه پدر و مادر 4- اصل و سه سری روگرفت از گواهی پیش دانشگاهی، گواهی موقت پیش دانشگاهی، مدرک پایان دوره متوسطه، گواهی موقت پایان دوره متوسطه و ریز نمرات پایان دوره متوسطه 5- پرینت کارنامه کل تحصیلی برای داوطلبانی که در دانشگاهها و موسسات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل می باشند. 6-اصل و روگرفت از مدرک نظام وظیفه (گواهی اشتغال به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی یا برگه سبز آماده به خدمت بدون مهر غیبت، کارت پایان خدمت، کارت معافیت دائم غیرپزشکی و یا گواهی اشتغال به خدمت سربازی) 7-مشخصات بستگان نسبی (پدر-مادر-خواهران-برادران-پدربزرگ ومادربزرگ). 8-ارائه اصل گذرنامه (درصورت دارا بودن) 9- داوطلبان شرایط دار (فرزند نظامی-شهید- جانباز ازکار افتاده کلی-آزاده ازکار افتاده کلی) باید اصل مدرک را به همراه داشته باشند.01- لباس و کفش ورزشی مناسب برای داوطلبان ذکور (جهت آزمون مقاومت جسمانی) راس ساعت 6:00 صبح به آدرس تهران – میدان حر– خیابان امام خمینی(ره) -نرسیده به چهارراه کمالی- مدیریت گزینش و استخدام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مراجعه نمایند. تلفن تماس : 66973146 (کد 021).

تذکرات مهم: 1- از پذیرش داوطلبان دارای معافیت پزشکی و افرادی که مدارک فوق را به همراه نداشته باشند امتناع خواهد شد. 2-مراحل گزینش 2 تا 3 روز به طول می انجامد (داوطلبان می بایست محل اسکان برای خود پیش بینی نمایند). 3-معرفی شدگانی که بیش از یک کد رشته معرفی شده اند لازم است فقط یکبار جهت گزینش مراجعه نمایند و قبولی در مراحل گزینش در یک رشته بمنزله قبولی در تمامی رشته های معرفی شده می باشد. 4- از آوردن وسایل غیر ضروری خودداری گردد. 5-به دلیل شبانه روزی بودن دوره آموزش داوطلبان بورسیه باید مجرد باشند (داوطلبان متاهل حق ثبت نام ندارند).

جدول شماره 2-برنامه زمان بندی مراجعه داوطلبان رشته های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران

ردیف رشته تحصیلی تاریخ مراجعه جنس
1 زمان مراجعه کلیه خواهران 98/06/06 زن
2 زمان مراجعه برادران براساس حرف اول نام خانوادگی الف تا س 98/06/07 مرد
3 ش تا ی 98/06/09 مرد

12- معرفی شدگان رشته های تحصیلی بورسیه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: کدرشته های پزشکی (کد31808)، دندانپزشکی (کد31814)، پرستاری (کد31819)، تکنولوژی اتاق عمل(کد31822)، تکنولوژی پرتوشناسی(کد31824)، علوم آزمایشگاهی (کد31827)، هوشبری (کد31832) بورسیه دردانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران و کدرشته های پزشکی (کد31997)، داروسازی(کد32002)، پرستاری (کد32006) بورسیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج).

داوطلبانی که در ردیف معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته های تحصیلی بورسیه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرارگرفته اند، لازم است برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش در روزهای چهارشنبه مورخ 98/06/06 ، پنجشنبه مورخ 98/06/07 و جمعه مورخ 98/06/08 ساعت 6:30 صبح به محل برگزاری مصاحبه مراجعه نمایند. آدرس: تهران لویزان- خیابان شهید شعبانلو – جنب دانشگاه شهید رجایی- دانشگاه صنعتی مالک اشتر. مدارک لازم شامل: 1- عکس 4×3 تمام رخ 12 قطعه در سال جاری گرفته شده باشد 2- اصل و سه نسخه روگرفت برابر اصل شده از تمام صفحات شناسنامه عکس دار داوطلب و اصل و تصویر پشت و رو کارت ملی (سه سری) 3- یک سری روگرفت از تمام صفحات شناسنامه پدر و مادر 4- اصل و سه سری روگرفت از گواهی پیش دانشگاهی، گواهی موقت پیش دانشگاهی، مدرک پایان دوره متوسطه، گواهی موقت پایان دوره متوسطه و ریز نمرات پایان دوره متوسطه 5- پرینت کارنامه کل تحصیلی برای داوطلبانی که در دانشگاهها و موسسات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشغول به تحصیل می باشند. 6-اصل و روگرفت از مدرک نظام وظیفه (گواهی اشتغال به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی یا برگه سبز آماده به خدمت بدون مهر غیبت، کارت پایان خدمت، کارت معافیت دائم غیرپزشکی و یا گواهی اشتغال به خدمت سربازی) 7-مشخصات بستگان نسبی (پدر-مادر-خواهران-برادران-پدربزرگ ومادربزرگ). 8-ارائه اصل گذرنامه (درصورت دارا بودن) 9- داوطلبان شرایط دار (فرزند نظامی-شهید- جانباز -آزاده ) باید اصل مدرک را به همراه داشته باشند. 10- لباس و کفش ورزشی مناسب برای داوطلبان ذکور (جهت آزمون مقاومت جسمانی) تذکرات مهم: 1- از پذیرش داوطلبان دارای معافیت پزشکی و افرادی که مدارک فوق را به همراه نداشته باشند امتناع خواهد شد. 2-مراحل گزینش 2 تا 3 روز به طول می انجامد (داوطلبان می بایست محل اسکان برای خود پیش بینی نمایند). 3-معرفی شدگانی که بیش از یک کد رشته معرفی شده اند لازم است فقط یکبار جهت گزینش مراجعه نمایند و قبولی در مراحل گزینش در یک رشته بمنزله قبولی در تمامی رشته های معرفی شده می باشد. 4- از آوردن وسایل غیر ضروری خودداری گردد. 5-به دلیل نداشتن خوابگاه برای متاهلین، اولویت پذیرش با داوطلبان مجرد می باشد.6- از افرادی که در مراحل اولیه گزینش مورد تایید قرار گیرند در روز شنبه مورخ 98/06/09 آزمایشات تخصصی پزشکی اخذ خواهد شد.

13 – معرفی شدگان رشته های تحصیلی بورسیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران: کدرشته های پزشکی(کد31807)، دندانپزشکی(کد31812)، کاردانی فوریتهای پزشکی(کد31835)بورسیه دردانشگاه علوم پزشکی ارتش و کدرشته های تحصیلی پزشکی (کد31998)، داروسازی(کد32003)بورسیه در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله/عج/.

داوطلبانی که فهرست اسامی آنان در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های تحصیلی بورسیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و دانشگاه علوم پزشکی ارتش اعلام گردیده ، لازم است از تاریخ 98/06/04 برای اطلاع از زمان و مکان دقیق مراحل مصاحبه، معاینه، و گزینش به سایت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله /عج/ www.bmsu.ac.ir مراجعه نمایند. مدارک لازم شامل: اصل شناسنامه(کپی تمام صفحات) و اصل کارت ملی و کپی- شش قطعه عکس 4×3 تمام رخ جدید (عکس ها رایانه ای و اسکن شده نباشد)- اصل مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه کپی-پرینت معرفی شده اولیه در آزمون سراسری 98- اصل و کپی مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه. آدرس محل مراجعه: تهران –نرسیده به میدان فردوسی-خیابان استاد نجات الهی-تقاطع سمیه –مرکز گزینش ناجا-طبقه سوم (گزینش فاواناجا)

14- معرفی شدگان رشته های تحصیلی کاردانی فوریتهای پزشکی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

کلیه معرفی شدگان رشته های تحصیلی کاردانی فوریتهای پزشکی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، می بایست از تاریخ 98/06/04 قبل از مراجعه به موسسات اعلام شده برای مراجعه جهت مصاحبه، برای اطلاع از برنامه زمان و مکان، مدارک مورد نیاز و شرایط عمومی و اختصاصی جهت انجام مراحل مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش به پایگاه اطلاع رسانی موسسه محل مصاحبه مراجعه نمایند.

15- معرفی شدگان رشته های تحصیلی مربوط به دانشگاه اطلاعـات و امنیت ملی:

از متقاضیان کلیه رشته های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی متعاقباً و بصورت مستقیم از سوی دانشگاه فوق برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل مختلف گزینش دعوت بعمل خواهد آمد، به عبارت دیگر در این مرحله اسامی برای این کدرشته ها اعلام نمی شود.

16- معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت در کلیه کدرشته های تحصیلی پردیسهای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی-تهران (رشته های مخصوص داوطلبان بومی و دارای تعهد استخدام)

داوطلبانی که فهرست اسامی آنان در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت هریک از رشته های تحصیلی پردیسهای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی – تهران (وابسته به وزارت آموزش و پرورش ) اعلام گردیده، لازم است برای انجام مراحل مختلف مصاحبه اختصاصی و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و براساس برنامه زمانی مندرج در جدول شماره 3 و به آدرس های مندرج در بند «ب» این اطلاعیه مراجعه نمایند.

جدول شماره 3- زمان مصاحبه معرفی شدگان رشته های تحصیلی پردیسهای دانشگاه فرهنگیان

شروع مصاحبه: سه شنبه 98/06/05 پایان مصاحبه: پنجشنبه 98/06/14
تذکر: زمان دقیق انجام مصاحبه اختصاصی از داوطلبان معرفی شده، به وسیله مرکز مجری مصاحبه، تعیین خواهد شد،

معرفی شدگان موظفند با مراجعه به سایت مرکز مجری مصاحبه و یا اداره کل آموزش و پرورش استان بومی از زمان و مکان دقیق مصاحبه مطلع شوند.معرفی شدگان لازم است قبل از تاریخ 98/06/05 از طریق سایت اینترنتی و شماره تلفن پردیس مجری مصاحبه و یا مراجعه حضوری، از روز و ساعت دقیق مصاحبه خود مطلع شوند.

تذکرات مهم: انجام مصاحبه و بررسی صلاحیت های عمومی معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته های تحصیلی پردیسهای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی در آزمون سراسری سال 1398 در دو بخش مجزا به شرح ذیل خواهد بود، معرفی شدگان دقت نمایند که در مراحل مورد نظر شرکت نموده باشند.

الف ):نحوه تکمیل و ارسال فرم مشخصات بررسی صلاحیت های عمومی گزینش:

توجه آن دسته از داوطلبان آزمون سراسری سال 1398 را که اسامی آنان در ردیف معرفی شدگان چند برابر ظرفیت هریک از رشته های دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اعلام شده است، به رعایت دقیق موارد ذیل معطوف می دارد:

1- پس از تهیه نسخه پرینت فرم اطلاعات فردی (فرم شماره 1) مندرج در ذیل این اطلاعیه، نسبت به تکمیل دقیق آن و الصاق یک قطعه عکس اقدام و به همراه تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی حداکثر ظرف مدت 48 ساعت از تاریخ انتشار اسامی در سایت ، به وسیله پست پیشتاز به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی خود« نشانی مندرج در جدول شماره 5 مندرج در ذیل این اطلاعیه » ارسال نمایند.

2- لازم است در تکمیل فرم اطلاعات فردی دقت کافی معمول گردد. بدیهی است مسئولیت هرگونه نقص و… در تکمیل فرم به عهده داوطلب خواهد بود.

3-عدم تکمیل فرم اطلاعات و یا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی، به منزله انصراف از تحصیل در دانشگاه های مذکور بوده و برابر مقررات تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

ب): اقدامات لازم برای انجام بخشی از مراحل گزینش و مصاحبه اختصاصی:

مصاحبه جزئی از شرایط قانونی در مراحل آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو معلم دردانشگاه فرهنگیان ودانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی می باشد. انجام مصاحبه اختصاصی صرفاً درمهلت مقرر مندرج در این اطلاعیه امکان پذیر می باشد. انجام مصاحبه مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شده، تحت هر شرایطی به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهدبود.

1- نام، نشانی و شماره تلفن مراکز مجری مصاحبه اختصاصی از معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت رشته های متمرکز آزمون سراسری سال 1398 در رشته های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان در «جدول شماره 4 مندرج در ذیل این اطلاعیه » اعلام گردیده است.

2- انجام مصاحبه علمی-تخصصی از معرفی شدگان رشته های تحصیلی دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی به صورت متمرکز در تهران و براساس تقویم زمان بندی مندرج در سایت آن دانشگاه از روز سه شنبه تاریخ 98/06/05 لغایت روز پنجشنبه 98/06/14 صورت خواهد گرفت. لذا به داوطلبان توصیه می شود جهت اطلاع بیشتر از زمان و مکان دقیق مصاحبه علمی – تخصصی به آدرس پرتال دانشگاه www.sru.ac.irhttps://مراجعه نمایند. آدرس : تهران- لویزان – خیابان شهید شعبانلو – دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (شماره تماس: 22970060- 021)

تذکرخیلی مهم: معرفی شدگان رشته های تحصیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی موظفند حداکثر ظرف مدت 48 ساعت از زمان انتشار فهرست اسامی دو برابر ظرفیت پذیرش در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور جهت طی مراحل بررسی صلاحیت های عمومی و مصاحبه گزینش به هسته گزینش آموزش و پرورش استان محل اقامت خود « نشانی اعلام شده در جدول شماره 5 مندرج در ذیل این اطلاعیه » با دردست داشتن فرم شماره (1) و سایر مدارک مربوط مراجعه نمایند.

شرح انجام مصاحبه تخصصی بررسی صلاحیت های عمومی گزینش
معرفی شدگان دانشگاه فرهنگیان استان بومی داوطلب استان بومی داوطلب
معرفی شدگان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران– دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی استان محل اقامت داوطلب

3- عدم حضور در مهلت مقرربرای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل، به منزله انصراف از تحصیل در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی تلقی می گردد و مسئولیت آن صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود .

4- از معرفی شدگانی مصاحبه اختصاصی به عمل خواهد آمد که دارای شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه شماره (2) راهنمای انتخاب رشته و (بخش پیوست ها) آزمون سراسری سال 1398 و اطلاعیه های اصلاحی بعدی سازمان سنجش آموزش کشور (کسب نمره علمی کل6500 و بالاتردر زیرگروه گروه آزمایشی مربوط برای مجاز شدن برای انتخاب رشته، داشتنحداقل معدل کل 14در دوره متوسطه ی دوم (معدل سه پایه اول، دوم و سوم)، برخورداری از سلامت کامل تن و روان و شرایط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی،داشتن حداکثر سن 22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (1/7/1376 به بعد) و …) باشند. در غیر این صورت انجام مصاحبه علمی-تخصصی، منتفی خواهد بود.

تبصره ): حداقل معدل و حداکثر سن، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد کرد.

5-ویژگی های جسمانی معرفی شدگان چند برابر توسط پزشک معتمد واجد شرایط آموزش و پرورش، صرفاً در مهلت مقرر در زمان انجام مصاحبه، باید مورد تأیید قرار گیرد. در غیر این صورت انجام مصاحبه امکان پذیر نخواهد بود.

6- موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی و تایید صلاحیتهای عمومی به منزله قبولی فرد تلقی نمی گردد، بلکه کلیه داوطلبان باید واجد شرایط مصاحبه تخصصی و بررسی و تایید صلاحیت های عمومی بوده و همچنین در گزینش نهایی که براساس ضوابط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گردد، دارای بالاترین نمره علمی نهایی در مقایسه با سایر داوطلبان نیز باشند.

تبصره): با توجه به اولویت انتخابی داوطلب معرفی شده دو برابر ظرفیت از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، مصاحبه اختصاصی در پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی به عمل خواهد آمد. لیکن تأیید مصاحبه تخصصی داوطلب در هر یک از مراکز مزبور به این مفهوم خواهد بود که داوطلب معرفی شده در کلیه رشته محل های پردیس های دانشگاه فرهنگیان و همچنین دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی، به لحاظ مصاحبه اختصاصی مورد تأیید آموزش و پرورش قرار گرفته است. بنابراین درصورت تایید صلاحیت های عمومی (گزینش) داوطلب، سازمان سنجش آموزش کشور براساس نمره علمی فرد در آزمون سراسری، مورد گزینش نهایی قرار خواهد داد.

7-با توجه به اصلاحات دفترچه شماره (2) آزمون سراسری سال 1398 به داوطلبان معرفی شده برای انجام مصاحبه تخصصی، توصیه می شود اصلاحات بعدی دفترچه مزبور را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به دقت مطالعه نموده و براساس آخرین اصلاحات اعلام شده، برای مصاحبه اختصاصی اقدام نماید.

تبصره): داوطلبان معرفی شده درصورت عدم تمایل به تحصیل در کدرشته محل انتخابی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی می توانند در زمان انجام مصاحبه با ارائه درخواست کتبی نسبت به انصراف از تحصیل در دانشگاه های مزبور اقدام نمایند. و یا در مراحل مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی شرکت ننمایند.

8- تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابجایی در بین دانشگاه ها و بالعکس در بدو ورود و یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

9- تغییر سهمیه استان محل خدمت قبل از شروع به کار و ایفای تعهد، تحت هر شرایط اعم از تأهل، تجرد، بُعد مسافت، تکفل، سرپرستی خانواده، فوت والدین و غیره … ممنوع می باشد.

10- مسئولیت رعایت شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون سراسری سال 1398 از سوی کلیه داوطلبان متقاضی و همچنین مقررات نظام وظیفه عمومی (داوطلبان ذکور) در مراحل مختلف آزمون مزبور، به عهده آنان خواهد بود.

11- محل تحصیل پذیرفته شدگان پس از ثبت نام قطعی، توسط پردیس ها در واحدهای تابعه (سطح استان) طبق جدول شماره (1) صفحه 4 بخش پیوست دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 98 (مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور) تعیین خواهد شد.

تبصره1 : در کلاس هایی که به حدنصاب لازم (حداقل 20 نفر) برای تشکیل در پردیس محل قبولی نرسد، سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به تشخیص خود نسبت به جابجایی پذیرفته شدگان در سطح پردیس های کشور اقدام خواهد نمود. پذیرفته شدگان حق هیچگونه اعتراضی را نخواهند داشت، در غیر اینصورت قبولی آنان “کان لم یکن” تلقی خواهد شد.

تبصره2 : انتقال و جابجایی در بین پردیس های دانشگاه فرهنگیان ممنوع می باشد.

12-قدرت بینایی: بدون عینک و لنز، قدرت دید هر چشم می بایست حداقل پنج دهم باشد و یا هر دو چشم حداقل ده بیستم (به شرط دارا بودن قدرت دید حداقل پنج دهم در هر چشم)

13- مصاحبه در پردیسهای دانشگاه فرهنگیان (مراکز مجری مصاحبه در استانها) و یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با توجه به گروه آزمایشی مربوط، برای کلیه کدرشته محل های مورد نیاز آموزش و پرورش مندرج در دفترچه شماره (2) گروه آزمایشی مربوط، در دانشگاههای مزبور می باشد.

14- جهت شرکت در مصاحبه به همراه داشتن اصل و تصویر مدارک (کارت ملی، شناسنامه ، دفترچه درمانی، درصورت وجود- دیپلم ویا گواهی تأیید شده که معدل کل در آن قید شده است ) و یک قطعه عکس 4 ×3 که در سال جاری گرفته شده باشد (ترجیحا عکسی که موقع ثبت نام در آزمون از طریق پست الکترونیکی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شده است)، الزامی است.

15- براساس جدول تعرفه های آزمون سراسری، موضوع مصوبه هئیت محترم وزیران در جلسه مورخ 97/09/18 به شماره ابلاغی 124415/ت 55778 هـ مورخ 97/09/21، هر یک از داوطلبان معرفی شده با رعایت موارد فوق، مبلغ سیصد و چهل هزار (340.000) ریال به حسابی که در زمان مصاحبه اختصاصی اعلام می گردد واریز نموده و اصل فیش واریزی را به مرکز مجری مصاحبه تحویل نمایند.

توجه : از داوطلبانی که فاقد شرایط اختصاصی آموزش و پرورش بوده و بدون توجه به ضوابط اعلام شده اقدام به انتخاب رشته نموده اند مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیتهای عمومی به عمل نخواهد آمد، بنابراین این گونه داوطلبان از واریز مبلغ مزبور خودداری نمایند. بدیهی است مبلغ واریزی برگشت داده نمی شود.

16- چنانچه فردی با ارائه اطلاعات نادرست پذیرفته شود و یا متعاقب آن مشخص گردد که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت نام، تحصیل و یا استخدام و قطعی، قبولی وی لغو می گردد و حسب مورد مکلف به پرداخت خسارت های ناشی از آن خواهد بود.

تذکرات مهم:

1): در صورتی که روزهای تعیین شده برای انجام مصاحبه معرفی شدگان کفایت نکند، ممکن است مصاحبه داوطلب در روزهای بعد از تاریخ اعلام شده در جدول نیز (حداکثر تا مورخ 98/06/14) ادامه یابد.

2): از داوطلبان محترم درخواست می شود جهت انجام مصاحبه اختصاصی در روز و تاریخ تعیین شده در این اطلاعیه و با در نظر گرفتن تذکر ذیل جدول شماره (3)، به محل تعیین شده مراجعه نمایند.

3): کلیه معرفی شدگان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی مکلفند، (فرم اعلام آمادگی برای پذیرش و انجام مصاحبه اختصاصی مندرج در ذیل این اطلاعیه) را تکمیل و در زمان مراجعه برای انجام مصاحبه اختصاصی (در مهلت مقرر) به مرکز مجری مصاحبه تحویل نمایند.

فرم شماره 1 فرم اطلاعات فردی فرمت PDF

فرم اعلام آمادگی برای پذیرش مصاحبه فرمت PDF

جدول شماره 4- آدرس مراکز مصاحبه فرمت PDF

جدول شماره 5- نشانی و شماره تلفن های هسته های گزینش سراسر کشور فرمت PDF

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا