اخبار مرتبط با کاردانیبدون کنکور کاردانیدانشگاه فنی و حرفه ایکاردانیکنکور هنرمتوسطه دوممدرسهمشاوره تحصیلی دانش آموزانمشاوره کنکور کاردانی

آغاز ثبت نام کنکور هنرستان – کنکور کاردانی فنی و حرفه ای سال99

آغاز ثبت نام و شرکت در کنکور کارادنی فنی و حرفه ای سال 99

بدین وسیله به اطلاع متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال 1399 می‌رساند که ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی از روز یکشنبه مورخ 99/03/11 آغاز و تا ساعت 24 روز یکشنبه مورخ 99/03/18 ادامه خواهد یافت. داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته هستند می‌توانند در آزمون کارادنی فنی و حرفه ای سال99 ثبت‌نام نمایند.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل دسترس می‌باشد.

 

جهت دانلود و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای سال 99 کیلیک کنید

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی سال 99
دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی سال 99

شرایط ثبت‌نام‌کنکور کارادنی فنی و حرفه ای سال99:

علاقه‌مندان به تحصیل در دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی می‌بایست ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه ای دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضی شوند.

لازم به توضیح است که پذیرش در تعدادی از رشته های امتحانی مذکور بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت خواهد پذیرفت.

تمامی متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته نمایند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای ثبت‌نام‌ درکنکور کارادنی فنی و حرفه ای سال99می بایست اقدام های زیر انجام گیرد: 

1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org

2-  مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته.

3- مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir برای مشاهده اطلاعات و دریافت کد سوابق تحصیلی (منحصراً برای دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سالهای 1396 الی 1398) و درج کدسوابق تحصیلی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان برای ثبت‌نام در آزمون.

یادآوری مهم: دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال جاری و همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال 95 و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و ارائه آن ندارند.

4- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

5- پرداخت اینترنتی هزینه ثبت‌نام؛ داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 370.000 (سیصد و هفتاد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

یادآوری 1: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی- غیرانتفاعی باشد، لازم است پس از اطمینان از پذیرش موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در رشته امتحانی مورد تقاضا، علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 93.000 (نود و سه هزار) ریال دیگر نیز برای دوره‌های مذکور به صورت اینترنتی اقدام نماید.

یادآوری2: با توجه به اینکه مقرر گردیده است در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از آن دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 6000 (شش هزار ریال) به صورت اینترنتی به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتیکنکور کارادنی فنی و حرفه ای سال99:

به داوطلبان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، ابتدا فرم پیش‌نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. راهنمای جامع نحوه تکمیل فرم در برنامه نرم افزاری ثبت نام اینترنتی موجود است و داوطلبان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند به این راهنما مراجعه نمایند.

یادآوری3: آن دسته از داوطلبانی که در زمان ثبت‌نام، دانش آموز سال آخر بوده و موفق به دریافت مدرک دیپلم نشده‌اند، در این مرحله، درج معدل برای آنها الزامی نمی‌باشد. این داوطلبان می‌بایست از روز سه ‌شنبه مورخ 99/06/11 لغایت روز پنجشنبه مورخ 99/06/13 با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت این سازمان نسبت به درج و یا ویرایش معدل دیپلم اقدام نمایند. بدیهی است عواقب ناشی از عدم درج معدل به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

یادآوری4: دانش‌آموزان و یا فارغ‌التحصیلان شاخه تحصیلی نظری مجاز به ثبت‌نام در این آزمون می‌باشند. این داوطلبان ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام، توجه داشته باشند که فقط مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته  هستند و معدل آنها در مقایسه با داوطلبان شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش در رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد تراز خواهد شد. نحوه تراز معدل و عنوان رشته‌های کاردانی ناپیوسته در دفترچه راهنما درج شده است.

ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نامی و انتخاب رشته دقت نمایند. بدیهی است که در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق مقررات و ضوابط رفتار خواهد شد.

یادآوری5: چنانچه داوطلبی در مرحله ثبت‌نام اقدام به ارائه اطلاعات غلط نماید و یا در ارسال عکس خود مرتکب اشتباه شود (اعم از اینکه سهواً و یا عمداً باشد) به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

زمان برگزاری، توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون کنکور کارادنی فنی و حرفه ای سال99:

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال 1399 (برای آن دسته از رشته های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه مورخ 99/06/14 برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه مورخ 99/06/11 لغایت روز پنجشنبه مورخ 99/06/13 با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان براساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 30 تقاضانامه تعیین می‌گردد. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام نمایند.

زمان انتخاب کد رشته محل های انتخابی کنکور کارادنی فنی و حرفه ای سال99:

براساس برنامه زمانی، همزمان با ثبت‌نام برای شرکت در آزمون، کلیه داوطلبان متقاضی رشته های امتحانی پذیرش با آزمون و پذیرش با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) لازم است که با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و مطالعه شرایط و ضوابط هر یک از کدرشته های انتخابی، نسبت به انتخاب کد رشته محل های خود اقدام نمایند.

توصیه‌های‌ مهم‌:

1- داوطلبان مفاد دفترچه راهنما را به دقت مطالعه نمایند.

2- در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود (برای رشته پذیرش با آزمون) دقت لازم را بعمل آورند، پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی و پایان مهلت‌ثبت نام، داوطلب برای اصلاح موارد فوق با مشکل مواجه خواهد شد.

3- توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کدپیگیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

4- هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ پایگاه اطلاع رسانی این سازمان متعاقباً بصورت اطلاعیه اطلاع رسانی ‌خواهد شد.

 

برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر ثبت نام در کنکور کاردانی فنی حرفه ای سال 99 می توانید با شماره های

77943704  –   77951357

آموزشگاه ندای دانش تماس بگیرید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا