کنکور هنرمتوسطه دوممشاوره تحصیلی دانش آموزانمشاوره تحصیلی مدارس

چطور در دوران کرونا برای کنکور آماده شویم

 

آمادگی برای کنکور در دوران کرونا

 

کنکوری که باشی انتظار داری که همه امکانات برات مهیا باشد!

انتظار داری که کتاب های درسی و کمک آموزشی مورد نیاز، دبیر توانمند و مدرسه ای خوب و خانه ای آرام و با شرایطی مناسب برای درس خواندن داشته باشی تا بتوانی در این رقابت علمی با آمادگی کامل شرکت کنی و موفق گردی؛

اما با گسترش بیماری کرونا و … عده ای از داوطلبان آزمون سراسری از حداقل این امکانات نیز بی بهره ماندند.

ویروس کرونا و فراگیری آن در سرتاسر کشور، باعث شد که، علاوه بر فشار روحی بسیار روی داوطلبان آزمون های مختلف، به خصوص آزمون سراسری، برخی از آنها حتی از حداقل امکانات لازم نیز، بی بهره بمانند، تا جایی که آمادگی روحی و روانی لازم را برای مطالعه نداشته باشند.

با این همه مشخص است که داوطلبان عزیز آزمون سراسری لازم است که آمادگی روحی لازم رابرای شرکت در این آزمون سرنوشت ساز و همچنین امکان مطالعه کتاب های درسی خود داشته بشند تا بتوانند در آن با بهترین شرایط ممکن شرکت کنند.

در این مقاله راهکارهایی را برای آمادگی هرچه بیشتر داوطلبان کنکور در این دوران کرونایی ارائه می شود:

 

چطور در دوران کرونا برای کنکور آماده شویم:

∴ خشمگین نباشید

یکی از بزرگترین موانع درس خواندن داوطلبانی که در دوران آمادگی برای آزمون سراسری دچار مشکل و مصیبت بزرگی می شوند،

این است که از شرایط موجود خشمگین هستند و حاضر نیستند که شرایط و وضعیت خود را بپذیرند، در نتیجه نمی توانند با توجه به شرایط موجود بهترین راهکار را بیابند.

این دسته از عزیزان باید توجه داشته باشند که هرچند اظهار ناراحتی و خشم در روزهای اول، یک حادثه طبیعی است اما بعد از گذشته مدتی احساسات برانگیخته هیچ کمکی به فرد نمی کند و فقط فرد را در گذشته نگه می دارد و موجب می شود که وی نتواند برای آینده برنامه ای درست و منطقی و منطبق با شرایط موجود پیدا کند.

شاید تصور می کنید که موقعیت شما خیلی خاص است و راهی جز اظهار خشم  یا ناراحتی ندارید.

باید گفت که واقعیت جز این است.

اگر احساسات هیجانی خود را کنار بگذارید آن وقت ذهن شما برای یافت راه های خلاقانه که گاه بسیار ساده و قابل دسترس هم هستند باز خواهد شد.

اگر شما شرایط خود را بپذیرید و با خودتان و هستی سرناسازگاری نداشته باشید، خواهید دید که کائنات به یاری شما می آیند تا شما از امکانات موجود بهترین بهره برداری را بکنید.

راهکارهایی برای کنترل استرس کنکور

بگذارید یک مثال ساده بزنیم:

آیا تا کنون برایتان پیش آمده است که وسیله یا مدرک مهمی را در زمانی که به آن نیاز دارید گم کرده باشید و با کلافگی و نگرانی به دنبال آن بگردید؟

در این مواقع حین آنکه همه جا را دنبال آن می گردید ذهن شما درگیر نتیجه گم کردن آن وسیله یا مدرک است، گاه اصلاً جایی را که می گردید نمی بینید!

همین طور که می گردید به خودتان یا افراد دیگری که آنها را در به وجود آمدن این مشکل مقصر می دانید بد و بی راه می گویید و خودتان را بسیار بد شانس می دانید.

در همین حین یکی از نزدیکانتان به یاری شما می آید و همان وسیله را به راحتی برایتان پیدا می کند آن هم در جایی که مقابل چشمتان بود و حتی چند بار جا را گشته بودید اما وسیله مورد نظر را در آنجا پیدا نکرده بودید.

فکر می کنید که چه اتفاقی افتاده است؟ چرا شما چند بار دورخودتان گشتید و آن وسیله را پیدا نکردید؟! اما برای مثال مادرتان در عرض چند دقیقه همان وسیله را برایتان پیدا کرد؟

آیا جز این است که ذهن شما آنقدر درگیر گذشته یا آینده بوده است که نتوانسته آن چه را که همان زمان میدیده است تجزیه و تحلیل کند و متوجه آن شود؟

آیا جز این است که چون شما ذهن آرامی نداشتید متوجه اطراف و اکناف خود نشدید؟

این روزها اگر بخواهید با خشم و ناراحتی به دنبال راهکاری برای درس خواندن و آمادگی برای کنکور بگردید، شرایط شما شبیه همان زمانی است که وسیله ای را که در نزدیکی شماست، پیدا نمی کردید و با کلافگی، خود را در بدترین موقعیت تصور می کردید.

 

کلاس-کنکور-شرق-تهران
کلاس-کنکور-شرق-تهران

∴ کتابهای درسی و اینترنت

خوشبختانه شما می توانید کتابهای درسی خود را از سایت دفترتالیف کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش کشور دانلود کنید.

همچنین بسیاری از سایت ها و شبکه های مجازی بصورت رایگان پاسخگوی خودآزمایی ها و تمرین های کتب درسی هستند

در ضمن شما با عضویت در کانال های علمی موجود در شبکه های مجازی می توانید از سوال ها و تست هایی که در این کانال ها وجود دارد بهره ببرید و سطح آمادگی و توانمندی علمی خود را ارتقا ببخشید.

همچنین می توانید با سرپرستان این کانال ها مشکلات درسی خود را مطرح کنید و به پاسخ صحیح دست یابید.

∴ گروه های درسی تشکیل دهید

شما تنها داوطلبی نیستید که با انتشار وروس کرونا در جامعه دست و پنجه نرم می کنید و تحت فشار هستید و دوستان و همکلاسی هایتان نیز شرایطی مشابه شما را دارند.

معمولاً دانش آموزان هر کدام در یک درس توانمند هستند، بنابراین از توانایی های هم بهره ببرید و در گروه های درسی ( که به صورت مجازی تشکیل می شوند) به یاری هم برخیزید.

مطالعه گروهی که در آن اعضای گروه با جدیت برای پیشرفت همدیگر تلاش کنند می تواند در موفقیت تمامی اعضای گروه (چه افراد قوی و چه افراد ضعیف) موثر واقع شود.

∴ شبکه آموزش و برنامه های آموزشی صدا و سیما را دریابید

برنامه های درسی شبکه آموزش سیما و برنامه های تلویزیون می تواند در رفع نقاط ضعف داوطلبان در این شرایط خاض مثمر ثمر واقع شود.

شناخت عوامل استرس آور کنکور

∴ مأیوس نباشید

درست است که زمان تا برگزاری کنکور به نیمه رسیده است اما هیچ وقت مأیوس نشوید و مطمئن باشید که در همین زمان اندک نیز، اگر بخواهید و عزمتان را جزم کنید می توانید سطح علمی خود را به خوبی ارتقا ببخشید.

اینکه شما دست روی دست بگذارید و آه بکشید هیچ کمکی به شما نخواهد کرد و تنها فایده اش این است که اگر رتبه خوبی کسب نکردید می توانید تقصیر را گردن طبیعت، وضعیت بهداشتی جامعه شرایط و … بیندازید و به قول معروف عذاب وجدان نداشته باشید.

اما در نتیجه کارتان هیچ گونه تأثیری نخواهد گذاشت پس به جای آنکه دست زیر چانه بگذارید و غصه بخورید دستی به زانو بگیرید و برخیزید و از پیروزی خود بر سختی ها و مشکلات لذت ببرید.

 

 

آموزشگاه ندای دانش برگزار کننده تخصصی کلاسهای کنکور در رشته های

  • تجربی
  • ریاضی
  • انسانی
  • هنر
  • فنی حرفه ای

  

” با مراجعه به آموزشگاه ندای دانش و مشاوره رایگان در جلسه اول توسط مهندس محمودی،

به تمامی سوالات

دانش آموز و والدین در زمینه کلاس کنکور، تحصیلی، دانشگاهی، رشته های دانشگاهی و … پاسخ داده خواهد شد “

 

آدرس آموزشگاه ندای دانش

نارمک –ضلع شرق میدان هفت حوض- کوچه فاطمه الزهرا(س)-پلاک 11

شماره تماس 

77951345-77943704-77951352

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره 77951357 تماس حاصل نمایید.  

 

کلاس کنکور تجربی

کلاس کنکور ریاضی

کلاس کنکور هنر

کلاس کنکور انسانی

مدرسه کنکور ندای دانش

آموزشگاه ندای دانش

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا