متوسطه دوممشاوره کنکور سراسری

روزهای آخر کنکور چیکار کنیم؟!

روزهای آخر کنکور چیکار کنیم – متعهد به نتیجه باشید نه وابسته به نتیجه 

وقتی وابسته به نتیجه هستید تقلا می کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید و تمام مدت نگران نتیجه هستید.

نگران اینکه نکند به آنچه می خواهید نرسید و همه آرزوها واهدافتان به باد برود برای همین بسیاری از اوقات

حتی موقع مطالعه تمرکز ندارید و نگران «نکند»ها و «شاید»ها هستید اما وقتی متعهد به نتیجه هستید برایتان طی این

مسیر مهم است اینکه هدف را ببینید و برای رسیدن به آن تلاش و کوشش لازم را بکنید ولی در زندگی تان کلنجار نخواهید داشت

برای مثال از اینکه یک روز درس نخواندید عصبانی نخواهید شد و خودتان را شماتت نخواهید کرد یا دنبال بهانه و دلیل نخواهید

گشت بلکه به دنبالب علت این کوتاهی و رفع آن برخواهید آمد چون شما متعهد به طی کردن این مسیر به بهترین وجه هستید.

چنین فردی غر نمیزند و به فکر پیداکردن راه های عجیب و غریبی نیست که بعضی از موسسات کنکوری پیشنهاد می دهند تا

بتوانند پاسخگوی سوال های آزمون سراسری باشد و بدون شک نتیجه بسیار خوبی هم خواهد گرفت چون آرامش خاطر دارد

و از طی مسیر لذت می برد و برای دانشی که کسب می کند ارزش قائل است.

شاید تصور کنید که مطالعه در این مدت کوتاه دیگر فایده ی ندارد اما باید بدانید که همین چند روز نیز می توانید به جای گله

و شکایت یاسیر کردن در رویاهای غیر واقعی به واقعیت موجود تکیه کنید و با مرور آنچه تاکنون خوانده اید و تست زدن خود

را برای آزمون سراسری آماده تر سازید تا نتیجه ای بهتر کسب کنید.

کلاس-کنکور-شرق-تهران

یک برنامه ریزی سبک و کار آمد داشته باشید- روزهای آخر کنکور چیکار کنیم

برنامه ریزی شرط لازم برای موفقیت در کنکور است

این حرف تکراری ترین جمله ای است که کنکوری ها در سال کنکورشان می شوند و به قول معروف بعضی ها باشنیدنش کهیر می زنند

اما همه کنکوری ها باید بدانند که اگر در این فرصت باقی مانده برنامه درست وحسابی نداشته باشند زحماتشان نتیجه لازم را نخواهد داد

زیرا تابستان قبل از شروع سال آخر تابستان تعطیلات عید نوروز و این چند روز باقی مانده به کنکور سه مقطع زمانی استراتژیک است و

بی برنامه بودن در هر یک از این سه مقطع خطرناک است.

در این روزهای آخر به بهانه خستگی یکساله زحماتتان را به باد ندهید زیرا اگر در طول سال تحصیلی یک روز را نمی توانستید درس بخوانید

زمان برای جبران وجود داشت.

اما اشتباه و کوتاهی در این روزها غیر قابل جبران است پس مانند یک ورزشکار حرفه ای که برای روزهای منتهی به مسابقه فینال ذوق و شوق

و تلاشی دو چندان دارد شما نیز طبق برنامه و با جدیت در فضای درس و مطالعه باشید.

←دقت کنید که این روزها نباید درس جدید بخوانید→

هر قدر خواندید دیگر بس است اگر شما 80 درصداز مباحث کنکور را با کیفیت 100  درصد خوانده باشید

بهتر از داوطلبانی هستید که 100 درصد مباحث کنکور را با کیفیت 80 درصد خوانده اند در واقع ماه آخر

وقت جدی خوانی نیست بلکه وقت دوباره خوانی است فقط باید مرور کنید .

اگر در طول سال موقع درس خواندن و یا تست زدن با علامت گذاری جلو رفته و مشخص کرده باشید

که کجاها ضعفتان بیشتر است و کدام تست ها را اشتباه زده اید کارتان ساده می شود.

کلاس کنکور انسانی -آموزشگاه کنکور ندای دانش

برای دوباره خوانی می توانید از مرور همان تست علامت زده شده استفاده کنید. دروس عمومی بویژه

لغات ادبیات زبان خارجی یا عربی و آیات درس دین و زندگی را می توانید در این فرصت باقی مانده دوره کنید.

کلاس کنکور  آموزشگاه ندای دانش

♦ تدریس از پایه (دهم + یازدهم) تا دوازدهم بصورت کامل نکته و تستی

♦ توسط مجرب ترین اساتید کنکور تهران

♦ سنجش مستمر

♦ مشاوره فرد به فرد

♦ کلاس های نیمه خصوصی ده نفره

♦ پرداخت شهریه بصورت اقساط و زیر نظر آموزش و پرورش

77951357 – 77951352

  ساعت خوابتان را منظم کنید – روزهای آخر کنکور چیکار کنیم

بعضی از شما داوطلبان شب ها و در زمان خلوتی خانه عادت به درس خواندن دارند و بعضی درس خواندن

در طول روز بخصوص صبح ها را ترجیح می دهند.

در هفته پایانی بهتر است همه عادت ها را کنار بگذارید و در یک ساعت مشخص بخوابید.

پیشنهاد ما به شما ایناست که حدود 10 تا 12 شب حتما بخوابید و حتی اگر خوابتان نمی اید دراز بکشید

و با بستن چشم ها به مغزتان استراحت بدهید .

بهتر است که صبح ها ساعت 6 صبح بیدار شوید چون 40 دقیقه طول می کشد تا سیستم اعصاب

مرکزی شما آماده سرویس دهی شود.

بنابراین باید ساعتی بیدار شوید که سیستم عصبی شما حداکثر یک ساعت زمان برای آماده شدن

داشته باشد این تمرین تمرین خوبی است تا در روز ازمون اماده و سرحال باشید.

کلاس کنکور تجربی

ورزش کنید – روزهای آخر کنکور چیکار کنیم

فراموش نکیند که در روز امتحان باید حدود 4 ساعت روی صندلی سفت و سخت بنشینید

بنابراین برای تقویت عضلات بدنتان ورزش کنید.

البته این سخن به معنای آن نیست که بدنتان را در هفته پایانی با ورزش های سنگین خسته کنید.

شما می توانید با چند حرکت کششی سبک و ساده در منزل عضلات خودتان را تقویت کنید در ضمن

حدود 20 دقیقه ورزش در روز سبب تولید آندورفین شده و باعث نشاط و کاهش استرس می شود

بنابراین حتما در برنامه روزانه خود مدت زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید همچنین شنا و

پیاده روی می تواند به آرامش روانی شما بسیار کمک کند.

روزهای آخر کنکور چیکار کنیم

کلاس کنکور  آموزشگاه ندای دانش

♦ تدریس از پایه (دهم + یازدهم) تا دوازدهم بصورت کامل نکته و تستی

♦ توسط مجرب ترین اساتید کنکور تهران

♦ سنجش مستمر

♦ مشاوره فرد به فرد

♦ کلاس های نیمه خصوصی ده نفره

♦ پرداخت شهریه بصورت اقساط و زیر نظر آموزش و پرورش

77951357 – 77951352

اینستاگرام: nedayedanesh_academy

غذای خوب و به موقع بخورید – روزهای آخر کنکور چیکار کنیم

مغز شما در روز برگزاری  آزمون سراسری از انرژی ای استفاده می کند که شما آن را در روزهای قبل ذخیره کرده اید .

در هفته پایانی مصرف میوه ها و سبزیجات تازه خرما عسل انجیر و مغز گردو را حتما در برنامه غذایی تان قرار دهید.

اگر جزو دانش آموزانی هستید که بدون خوردن صبحانه به استقبال درس می روند حتما در این روزها صبحانه

کم حجم مقوی بخورید .

این باور که برای جبران افت قند خون بدلیل فعالیت مداوم مغز باید مواد قندی بیشتری استفاده شود کاملا اشتباه است

زیرا مواد قندی ساده حالت تحریک پذیری فرد را بیشتر میکنند برای جبران افت قند خون  بایداز کربوهیدارت های پیچیده

مثل نان برنج ماکارونی به جای شربت شکلات و آبمیوه های پاکتی استفاده شود

در ضمن خوردن غذای با حجم کم ولی در دفعات بیشتر به بدن کمک میکند تا قند خون را در حالت پایداری نگه دارد

و این مساله خود به کم شدن استرس نیز کمک زیادی میکند.

کلاس کنکور ریاضی – آموزشگاه کنکور ندای دانش

از مصرف لبنیاتی مانند ماست و شیر نباید غافل شد.

تحقیقات نشان داده است که شیر کم چرب در کاهش استرس اثر مفیدی دارد. شیر به دلیل داشتن کلسیم

باعث کاهش انقباضات ماهیچه ای شدهو موجب تسکین و آرامش بدن در هنگام اضطراب می شود به همین

دلیل اگر به دنبال خوردن صبحانه ای مناسب به حساب بیایید.

مصرف کم مایعات نیز می تواند سبب سردرد و عدم تمرکز شود البته باید توجه داشت که بهترین نوشیدنی اب است.

برای کاهش استرس از مصرفذ زیاد نوشیدنی ها کافئین دارد باید خودداری کرد و بهتر است که به جای قهوه چای

و نوشابه از آبمیوه یا چای سبز استفاده کنید.

در مدت باقی مانده بر گزار آزمون سراسری از خوردن غذای بیرون نیز خودداری کنید

تا در این تا در این دوران مهم دچار ناراحتی های گوارشی نشوید.

کلاس کنکور هنر-آموزشگاه کنکور ندای دانش

انرژی منفی ممنوع- روزهای آخر کنکور چیکار کنیم

نه خودتان منفی باف باشید و نه اجازه دهید که افراد مظطرب به شما انرژی منفی بدهند.

این روزها شما بیش از هر چیز نیاز به آرامش دارید پس نگذارید که بعضی از افراد با اظهار نگرانی

از وضعیت درسی شان یا به رخ کشیدن مطالعه خود شما را از فضایی امن و آرام دور کنند.

ماه آخر کنکور چجوری درس بخونیم

نقش والدین در کنکور

وسواس در مطالعه برای کنکور

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا