آموزشگاه ندای دانشابتداییاخبار مرتبط با مدارستیزهوشانتیزهوشان و نمونه دولتیمتوسطه اولمتوسطه دوممدرسهمشاوره تحصیلی مدارسمعرفی مدارسنمونه دولتی

مدرسه دولتی بهتره یا غیرانتفاعی؟✅مشاوره کنکور✅

برای انتخاب مدرسه ی دولتی یا غیرانتفاعی باید نکات و قوانین هردو نوع مدرسه را بشناسید و بر اساس اولویت خودتان بهترین را انتخاب کنید ،ما در این متن به شما کمک میکنیم تا با شرایط و ضوابط مدارس دولتی و غیرانتفاعی آشنا شوید.

از آنجایی که مدارس دولتی و غیر انتفاعی تحت قوانین و مقررات خاصی اداره می شوند، سطح کیفیت معلمان نیز می تواند متفاوت باشد.

تفاوت معلم ها در مدارس دولتی و غیرانتفاعی

 اینکه بدانید تا چه حد کیفیت معلم مهم است، به شما و فرزندتان کمک می کند تا تفاوت مدارس دولتی و غیر دولتی را پیدا کنید.

 مدارس دولتی طبق قانون مجاز به استخدام معلمان استخدامی که هر ساله رتبه بندی میشوند است. به این معنی که هر معلم دارای گواهی تحصیل است.

در صورتی که مدارس غیر انتفاعی نیازی به استخدام معلمان معتبر ندارند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاههای معتبر که درشرایط استخدام قرار نگرفته اند در حال تدریس در مدارس غیرانتفاعی هستند.

معلمان غیرانتفاعی بهترند یا دولتی؟

به عنوان مثال معلمی دارای دکترای تاریخ است اما گواهینامه تدریس ندارد، این معلم برای تدریس به دانش آموزان عالی است.

 بنابراین داشتن یا نداشتن گواهی تدریس دلیل بر خوبی آموزش یک معلم نیست و معلمان مدارس غیر دولتی نیزتوسط اداره آموزش و پرورش تاییدیه گزینش میشوند.

و البته این نکته بسیار مهم است که بدانید مدارس غیرانتفاعی به علت خصوصی بودن اولویت خود را بر جذب بیشتر دانش آموز میگذارد و یکی از راههای مهم جذب داشتن معلمانی مجرب  است .

مقاله پیشنهادی:در سال کنکورمدرسه برم یا نرم؟

جهت ثبت نام در کلاس های خصوصی و نیمه خصوصی آموزشگاه ندای دانش

نارمک –ضلع شرق میدان هفت حوض- کوچه فاطمه الزهرا(س)-پلاک 11

شماره تماس جهت ارتباط با آموزشگاه ندای دانش

77951345-77943704-77951352

فعالیت های فوق برنامه در مدارس

تعداد فعالیت های اضافه درسی یا کلاس های فوق العاده از جمله ورزش ، هنر ، ،هوش و خلاقیت ارائه شده توسط مدارس دولتی و غیر دولتی می تواند بسیار متفاوت باشد. دانستن اینکه فعالیت های مختلف چقدر اهمیت دارد، می تواند هنگام ارزیابی تفاوت بین مدارس به شما کمک زیادی کند.

مثلا در مدارس دولتی بودجه جداگانه ای برای فعالیت های ورزشی در نظر میگیرند تا در مسابقات منطقه ای و کشوری شرکت کنند و فضای رقابتی خوبی دارد.

و در مدارس غیرانتفاعی نیز با برگزاری کلاسهای فوق برنامه ی ورزشی هنری و هوش با تنوع بیشتری نسبت به مدارس دولتی برگزار میشود، آنها سعی میکنند با برگزاری کلاسهای ورزشی  ، نمایش ، سفالگری، روبیک، رباتیک وغیره…بتوانند امتیاز بالاتری نسبت به دیگر مدارس غیرانتفاعی داشته باشند.

این فضا کمک شایانی میکند تا خانواده ها در فضای یکسان با مدرسه فرزند خود کلاسهای فوق برنامه هم داشته باشند.

مقداری بودجه برای مدرسه در نظر بگیرید

پیش از اینکه حتی شروع به انتخاب بین مدرسه دولتی یا غیر دولتی کنید، باید بدانید که چقدر می توانید برای آموزش فرزندتان هزینه کنید.

 مدارس دولتی از آموزش و پرورش تامین می شود، بنابراین شما در مدرسه دولتی هزینه ای برای تحصیل پرداخت نمی کنید.

 مدارس غیر انتفاعی نیز به طور خصوصی تامین مالی می شوند و اصلی ترین راه افزایش این بودجه از طریق پرداخت هزینه تحصیل توسط خانواده ها است. وقتی که تصمیم خود را گرفتید که می توانید به اندازه کافی در مورد آموزش فرزندتان صرف هزینه کنید، مدرسه غیر دولتی را انتخاب کنید.

از لحاظ اقتصادی برخی خانواده ها هزینه ی اصلی را به مدرسه ی غیر انتفاعی اختصاص می دهند و برخی خانواده ها در مدرسه ی دولتی ثبت نام میکنند و هزینه را برای کلاس خصوصی فرزند خود قرار می دهند تا به صورت تکنفره از فضای آموزشی این کلاس  استفاده کند.

مقاله پیشنهادی:آیا با درس افتاده میتوانیم وارد دانشگاه بشویم؟

اگر شما به کلاسهای خصوصی تک نفره جهت تقویت دروس فرزندخود نیاز دارید میتوانید از کلاسهای خصوصی و تقویتی آموزشگاه ندای دانش استفاده کنید.

فقط کافیست با شماره تلفن 77943704-77951352 تماس بگیرید.

سوالات امتحان نهایی خرداد 1401
دانلود سوالات امتحان نهایی سال دوازدهم

چقدر مسیر مدرسه تا خانه برای شما اهمیت دارد؟

برخی خانواده ها با مشکل دوری مدرسه دولتی نسبت خانه ی خود مواجه هستند و ترجیح میدهند مدرسه ی غیرانتفاعی که در نزدیکی خانه است را انتخاب کنند.

 یا برعکس مدرسه دولتی که در نزدیکی منزلشان است ،انتخاب میکنند.و هزینه را برای کلاس خصوصی اختصاص می دهند.

باورهای غلط راجع به مدارس دولتی و غیر دولتی

برخی افراد می گویند مدارس دولتی چون پول کمتری میگیرند، پس کمتر زحمت میکشند و به دانش آموزان کمتر رسیدگی میکنند.

مدارس غیرانتفاعی چون هزینه ی شهریه دریافت میکنند ،پس وقت بیشتری را صرف آموزش دانش آموز میکنند.

گاهی گفته میشود تعداد دانش آموز در مدارس غیرانتفاعی نسبت به مدرسه دولتی کمتر است ، پس فرصت و امکانات بیشتری جهت تحصیل مهیا میکنند.

به هیچ عنوان بر پایه ی این باورهای غلط معیار انتخاب خود را تغییر ندهید ، سعی کنید با بررسی همه جانبه قبل از ثبت نام مانند :چگونگی ارتباط کادردفتری و مدرسان و شیوه ی تدریس و چگونگی ارتباط موثر با دانش آموز بتوانید بهترین گزینه را برای تحصیل فرزند خود انتخاب کنید.

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام کلاسهای خصوصی و تقویتی آموزشگاه ندای دانش

شماره واتس آپ09912990830

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا