آموزشگاه ندای دانشابتداییاخبار مرتبط با مدارسالمپیادانتخاب رشته دانشگاه آزادانتخاب رشته کنکور سراسریتیزهوشاندانشگاه سراسریمتوسطه اولمتوسطه دوممدرسهمشاوره کنکور سراسریمعرفی رشته های گروه ریاضی

آموزش آنلاین بهتر است یاحضوری؟-کلاس تقویتی وخصوصی

کلاس های آنلاین به ویژه بعد از شروع پاندمی کرونا که امکان برگزاری کلاس های حضوری وجود نداشت رواج بیشتری پیدا کرد و این نوع کلاس مانند کلاس های حضوری مزیت و معایب های خاص خود را دارد که در ادامه این مقاله برای این که شما عزیزان بتوانید برای انتخاب کلاس بصورت آنلاین یا حضوری بهترین تصمیم‌ را اتخاذ کنید

 مزیت ها و معایب هر دو نوع کلاس آنلاین و حضوری را برای شما شرح بدهیم:

مزیت های کلاس آنلاین:

1-محدودیت زمان و مکان ندارد،در این روش بدلیل این که نیاز نیست دانش آموز و دبیر هردو بصورت حضوری در یک مکان باشند و تنها نیاز است از طریق یک پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین از طریق لپ‌تاب یا گوشی کلاس برگزار شود به همین دلیل این روش محدودیت زمانی و مکانی خاصی ندارد.

2-هزینه کمتر،به این دلیل که  برای برگزاری کلاس نیاز به در نظر گرفتن یک فضا مثل کلاس وجود ندارد و همچنین برای شرکت در کلاس آنلاین نیاز به رفت و آمد نیست  به همین دلیل بحث هزینه رفت و آمد نیز در این نوع کلاس کسر می‌شود.و در مجموع هزینه برگزاری کلاس آنلاین کمتر از حضوری است.

معایب کلاس آنلاین:

1-عدم ارائه بازخورد،در آموزش آنلاین به این دلیل که دبیر ارتباط مستقیم با دانش آموز ندارد و صرفا دانش آموز با مشاهده فیلم آموزشی قصد یادگیری مطلب را دارد ممکن است به همه سوالات دانش آموز پاسخ داده نشود و در نتیجه کیفیت آموزش آنلاین در مجموع از آوموزش حضوری کمتر است.

2-نیاز به اینترنت،به این دلیل که برای برگزاری کلاس آنلاین نیاز به اینترنت قوی است به همبن دلیل در شرایطی که اینترنت فرد مناسب نباشد یا دچار قطعی شود باعث بروز مشکلاتی در برگزاری کلاس آنلاین و در نتیجه کاهش کیفیت آموزش می‌شود.

3-افت تمرکز در زمان یادگیری،به این دلیل که برای برگزاری کلاس آنلاین دانش آموز می‌تواند در هر فضایی کلاس را برگزار کند بطور مثال حتی می‌تواند روی تخت دراز بکشد و در کلاس شرکت کند همین موضوع باعث کاهش شدید تمرکز در زمان یادگیری می‌شود.

کلاس حضوری یا آنلاین؟
کلاسهای تقویتی خصوصی و نیمه خصوصی

مزیت‌های کلاس حضوری:

1-برقراری ارتباط مستقیم بین معلم و دانش آموز،در آموزش حضوری با توجه به این که معلم و دانش آموز در یک مکان باهم بصورت فیزیکی حضور دارند به همین دلیل ارتباط چشمی بین معلم و دانش آموز برقار می‌شود و خود این موضوع بازدهی یادگیری مطلب را افزایش می‌دهد و همچنین به این دلیل که معلم دانش آموز را از نزدیک مشاهده می‌کند اگر احساس کند دانش آموز متوجه بخشی از درس نشده مجددا و با بیان دیگری درس را توضیح می‌دهد تا دانش آموز متوجه مطلب شود.

2-افزایش تمرکز در زمان یادگیری،یکی از موضوعاتی که در افزایش تمرکز موثر است بحث درگیری حواس مختلف در زمان یادگیری مطلب است که چنین شرایطی در کلاس درسی که دانش آموز هم درگیر نگاه کردن به تخته است و هم به حرفهای معلم گوش می‌کند و همچنین در زمان تدریس نکاتی را یادداشت می‌کند باعث افزایش تمرکز در زمان یادگیری می‌شود و همچنین در کلاس درسی محرک‌های  محیطی که موجب حواسپرتی دانش آموز شود بسیار کم است و همین موضوع نیز باعث ایجاد تمرکز بیشتر می‌شود.

3-امکان بررسی تکالیف دانش‌آموز و اشکالاتی که در فهم و یادگیری مطلب دارد،در کلاس حضوری معلم تسلط بیشتری بر دانش آموز دارد و می‌تواند تکالیف و مشکلاتی که بطور مثال در دروس حل کردنی مثل ریاضی برای دانش آموز ایجاد می‌شود را به سرعت تشخیص دهد و در صدد رفع آنها راهکارهای لازم را به دانش آموز ارائه دهد.

معایب کلاس حضوری:

1-هزینه رفت و آمد بالا،برای شرکت  در کلاس حضوری لازم است دانش آموز در مکانی مثل مدرسه یا آموزشگاه حضور داشته باشد به همین دلیل بحث رفت و آمد و هزینه‌ای که در خصوص این رفت و آمد باید پرداخت شود و همچنین مهمتر از هزینه زمانی که دانش آموز در مسیر سپری می‌کند یکی از معایب کلاس حضوری است که یکی از راهکارهایی که به شما پیشنهاد می‌کنیم انتخاب نزدیکترین مدرسه یا آموزشگاه به محل زندگی است.

همچنین معلم برای حاضر شدن لازم است هزینه رفت و آمد پرداخت کند همین موضوع باعث افزایش هزینه کلاس حضوری نسبت به آنلاین می‌شود.

2-عدم انعظاف پذیری در ساعت برگزاری کلاس،در کلاس حضوری برای این که لازم است دانش آموز و معلم هردو بتوانند در یک مکان مثل مدرسه یا آموزشگاه حضور داشته باشند به همین دلیل لازم است ساعات برگزاری کلاس در زمان های مشخصی باشد به همین دلیل انعطاف پذیری کمتری نسبت به کلاس آنلاین برای ساعت برگزاری دارد.

مقاله پیشنهادی:کلاس خصوصی بهتراست یا کلاس گروهی؟

مدرسه کنکور1404
مدرسه کنکور1404

در مطلب فوق مزایا و معایب مهم و کلیدی هر دو نوع کلاس آنلاین و حضوری خدمت شما عزیزان توضیح داده شد
حالا شاید اسن سوال در ذهن شما ایجاد شود که کدام نوع کلاس برای شخص شما بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم خیلی بستگی به شرایطی که شما در آن حضور دارید بستگی دارد و نمی‌توان برای همه افراد یک نسخه کلی داد.

اما پیشنهاد ما برای شما این است که با فردی که د ر این زمینه اطلاعات کافی دارد و می‌توانید با توضیح دادن شرایط خودتان و با استفاده از راهنمایی های مشاور متخصص و آگاه بهترین تصمیم‌گیری را اتخاذ کنید.

رزرو وقت مشاوره حضوری با مهندس حمید محمودی در آموزشگاه ندای دانش

تماس با ما

77951352

77951357

77943704

77951345

09912990830 واتس اپ

بهترین کلاس کنکور شرق تهران
بهترین کلاس کنکور شرق تهران

5 شرط یادگیری بهینه دانش آموز

تایید خویشتن: دانش آموزان خود را یادگیرنده وموثر می دانند و معلم درباره ی این اثر بخشی به آنان بازخورد می دهد.

معنای شخصی: دانش آموطان می توانند در جریان یادگیری معنای شخصی بیابند یعنی جریان یادگیری را با خود مربوط کنند.

یادگیری فعال: دانش آموز در جریان یادگیری فعال است.

مشارکت: دانش آموز در فرآیند یادگیری با دیگران مشارکت می کنندو یادگیری را تجربه ای تک نفره نبینند.

توانمندسازی: دانش آموزان می توانند فرآیند یادگیری را شکل دهند،آن چه یادگرفته می شود وجهت یادگیریرا تحت کنترل داشته باشند.

رویکرد دانش آموز محوری کمک میکند تا همچنان که معلم مظهر قدرت در روش تدریس دانش آموز است،اما در پروسه یادگیری،معلمان و دانش آموزان نقش فعال برابری دارند.

بهترین راه جهت یادگیری به شیوه ی آنلاین مشارکت دانش آموز در کلاس است.

3راهکار جهت جذاب کردن آموزش آنلاین برای دانش آموز

اولیا با اشتیاق ابتدای کلاس را با دانش آموز همراهی کند.

والدین از کودک بخواهند مطالب روز را کمی برای آنها تدریس کندو یا توضیح کوتاهی بدهد.

معلم در کلاس آنلاین با پرسش و پاسخ کلاس را اداره کند نه به صورت صحبت های یک طرفه پیش برود.

سبک های مختلفی برای اداره ی کلاس وجود دارد اما معروفترین روش ها اقتدارگرایانه ،مستبدانه ،آزادگذاری هستند.

هرکدام نقاط ضعف و قدرتی دارندکه در ادامه توضیح می دهیم.

مهمترین شیوه سبک اقتدارگرایانه است.

با احترام متقابل بین اعضا ،در این شیوه قانونمندی اولویت است.

بایدها و نباید های کلاس با توافق بین دانش آموز و معلم ودرنظر گرفتن منافع دو طرف پایه ریزی می شد.

این شیوه موجب بالا رفتن عزت نفس دانش آموز می شود.

شیوه ی مستبدانه با تحکم اداره می شود.فقط معلم بر دانش آموزان احاطه دارد.

دانش آموز در این کلاس حق اظهار نظر ندارد و آزادی و احترام متقابل را تجربه نمی کند.

و چیزی که از این کلاس یاد می گیرند،زورگویی به افراد پایین تر است.

پانسیون مطالعاتی شرق تهران
پانسیون مطالعاتی شرق تهران
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا