آموزشگاه ندای دانشکنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

روش صحیح برنامه ریزی هفتگی و ماهانه کنکور 1402✅مشاوره کنکور✅

لازم است در ابتدا و قبل از شروع برنامه ریزی، مطالبی را که قرار است در طول هفته مطالعه کنید، مشخص نمایید.

در مرحله بعدی با توجه به این که روزانه چند ساعت می توانید درس بخوانید، مجموع ساعت های مطالعاتی در یک هفته را تعیین کنید.

روش صحیح برنامه ریزی هفتگی و ماهانه کنکور 1402

مرحله اول

زمان مطالعه هفتگی را واقع بینانه انتخاب نمایید: این یکی ار مهم ترین نکات در برنامه ریزی می باشد زیرا اگر مثلا قبلا روزانه 3 ساعت مطالعه می کردید و هنگام برنامه ریزی برای 8 ساعت مطالعه برنامه ریزی کنید، قطعا با مشکل مواجه خواهید شد.در نتیجه باید به تدریج زمان مطالعه را بالا ببرید.

مرحله دوم

مدت زمان اختصاصی مطالعه هر درس در طول هفته را مشخص نمایید: توجه داشته باشید که این زمان را باید بر اساس اهمیت و ضریب هر درس مشخص کنید، یعنی اگر در طول روز 5 ساعت درس می خوانید (35 ساعت در هفته)، می بایست این زمان را بر اساس میزان ضریب و اهمیت دروس، بین آن ها تقسیم نمایید.

به عنوان مثال، اگر شما داوطلب رشته علوم تجربی هستید و قرار است 35 ساعت در هفته مطالعه داشته باشید

(روزانه 5 ساعت)، 10 تا 11 ساعت را به درس زیست شناسی، 3 تا 4 ساعت را به درس ریاضی، 4 تا 5 ساعت را به درس فیزیک، 4 تا 5 ساعت را به درس شیمی اختصاص دهید.

مرحله سوم

دروسی که قرار است در هر روز خوانده شود را مشخص کنید: به این نکته هم توجه داشته باشید که تمام روز را به مطالعه یک درس اختصاص ندهید بلکه در طول روز، 3 تا 4 درس مختلف را مطالعه کنید. نکته مهم دیگر این است که اگر قرار است در روز 4 درس را مطالعه نمایید، هر 4 تا را از میان دروس اختصاصی انتخاب ننمایید. بلکه دو درس اختصاصی و 2 درس عمومی مطالعه کنید و ساعاتی هم به تفریح و استراحت بپردازید.

مرحله چهارم

در پایان هفته نیز روزی را برای جبران مطالعه دروسی که به هر دلیلی نتوانسته اید، آن را در طول هفته بخوانید، اختصاص دهید: مثلا می توانید پایان هفته را برای انجام این کار انتخاب کنید.

فراموش نکنید که در برنامه ریزی درسی خود، زمانی را نیز برای مرور و جمع بندی در نظر بگیرید. مرور یکی از مهم ترین قسمت های مطالعه شماست و بخش اعظم یادگیری، فراگیری و یادآوری مباحث، به مرور آن مربوط می شود. مرور می تواند روزانه یا هفتگی باشد و این موضوع بستگی به نوع برنامه ریزی و قابلیت های فردی شما دارد.

مقاله پیشنهادی:چرا برای درس ها وقت کم می آوریم؟

روش صحیح برنامه ریزی هفتگی و ماهانه کنکور 1402

روش صحیح برنامه ریزی ماهانه کنکور 1402

برای انجام برنامه ریزی ماهانه کنکور 1401 نیز می بایست طبق همان نکاتی که در برنامه ریزی هفتگی به آن اشاره کردیم، عمل نمایید. یعنی مدت زمان مطالعه ماهانه خود را حساب کرده و به تدریج، ساعات درس خواندن روزانه و در نهایت ماهانه خود را افزایش دهید. نکته مهم در برنامه ریزی ماهانه، مشخص نمودن مباحثی می باشد که قصد مطالعه آن را در طول یک ماه دارید. سپس می بایست تمامی این مباحث را در برنامه هفتگی خود مختلف تقسیم کنید تا در نهایت بتوانید در بازه زمانی یک ماهه، آن مبحث را مطالعه و جمع بندی نمایید. شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور سراسری به صورت ماهانه یا دو هفته یک بار نیز به داوطلبان شرکت در این آزمون توصیه می گردد. با نام نویسی در این آزمون ها می توانید از میزان تسلط خود بر روی مطالبی که در بازه زمانی ویژه ای مطالعه کردید، آگاهی پیدا کنید و برای جلسه حضوری کنکور سراسری، آمادگی لازم را کسب نمایید.

مقاله پیشنهادی:چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟(10گام برای برنامه ریزی موفق)

روش صحیح برنامه ریزی هفتگی و ماهانه کنکور 1402

راه های ارتباط با موسسه

77951352

77951357

77943704

77944371

09912990830 واتس اپ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا