آموزشگاه ندای دانشمشاوره تحصیلی دانش آموزانمشاوره تحصیلی مدارسمشاوره کنکور سراسری
موضوعات داغ

✅بهترین مشاوره تحصیلی کنکور✅

مشاوره تحصیلی کنکور

قبل از هرچیزی لازمه بدونیم موفقیت توی هر زمینه ای علاوه بر تلاش و کوشش نیازمند داشتن آگاهی و دانش در رابطه با مسائل و مشکلاتی که ممکنه توی مسیر ، اتفاق  بیافته . این آگاهی به ما کمک می کنه راحت تر موانع و سختی های مسیر رو پشت سر بذاریم و اجازه ندیم هر رخدادی مانع پیشرفت ما بشه.

از طرفی هر کدوم از ما با محدودیت هایی مثل محدودیت  مالی ،زمانی ، انرژی و . . . . .مواجه هستیم .  کمبود زمان  به ما این اجازه رو نمیده که بتونیم با آزمون و خطا پیش بریم و برای هر کاری بخوایم خودمون تمام راه ها رو امتحان کنیم و در نهایت تشخیص بدیم چه کاری درست و یا چه کاری غلط . برای رسیدن به خواسته ها و اهدافمون باید ارزش دقیقه به دقیقه ی زمانی که داریم رو بدونیم .و سعی کنیم در لحظه ی درست کار درست رو انجام بدیم.

مقاله پیشنهادی:چگونه برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟(10گام برای برنامه ریزی موفق)

بهترین آموزشگاه تهران

مشاوره تحصیلی کنکور آموزشگاه ندای دانش شرق تهران

هر کدوم از ما در طی روز انرژی محدودی در اختیار داریم که خیلی مهمه اون رو چطور و به چه شکلی استفاده میکنیم . بسیاری از مواقع ، ما با عدم آگاهی نسبت به چگونگی انجام کاری نه  تنها به نتیجه ی مطلوب نمی رسیم ؛بلکه باعث هدر رفتن انرژی و از دست دادن اشتیاق و انگیزمون می شیم . ممکنه در انتهای روز صرفا به خاطر خستگی ناشی از فعالیت هامون ، فکر کنیم که روز مفید و خوبی داشتیم. درصورتی که لزوما اینطور نیست! زمانی می تونیم بگیم عملکرد خوبی داشتیم که کارها رو به شیوه ی درست ،  با صرف کمترین انرژی و بالاترین راندمان  به پایان برسونیم .

پس همونطور که تا اینجا با هم بررسی کردیم وقتی مسیری رو به اشتباه طی می کنیم علاوه بر اینکه در نهایت ما رو به اونچه که می خواهیم نمی رسونه ؛ باعث تحمیل هزینه های زیادی هم می شه . در نتیجه خیلی بهتر برای دستیابی به اهدافمون علاوه بر سخت کوشی  راجع به چگونگی انجام اون هم اطلاعات کافی داشته باشیم.

برای جلوگیری از این اتفاقات چیکار می تونیم بکنیم؟

در اینطور مواقع وجود یک مشاور می تونه بسیار کمک کننده باشه.  وجود مشاور و همراهیش با ما باعث می شه بتونیم تصمیمات درست تری بگیریم و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشیم . اصلا بذارین در ابتدا براتون معنای  کلمه ی مشاور رو بگم ! ! مشاور در لغت به معنای ( مشورت کننده ) می باشد.همین معنای لغوی به تنهایی بیان می کنه این تصور که شما میتونین مشاور خودتون باشین ؛به طور کامل اشتباه ! یک نفر چطور می تونه مشورت کننده ی ذهن خودش باشه وقتی مشورت در ارتباط با دیگران معنی می شه !!!

در ادامه ی مقاله به طور اختصاصی به اهمییت داشتن مشاور و نقش مهم اون برای موفقییت در  آزمون سراسری می پردازیم……

مقاله پیشنهادی:چرا برای درس ها وقت کم می آوریم؟

کلاس کنکور 1403 در تهران

اهمیّت داشتن مشاور در کنکور

تعداد زیادی از دانش آموزان اینطور فکر می کنند که داشتن ساعت مطالعه ی بالا به تنهایی می تواند برای نتیجه گرفتن در کنکور سراسری کافی باشه !  اما امروزه با وجود رقابت شدید و تنگاتنگی که بین شرکت کنندگان وجود داره و تغییراتی که هر سال در نحوه ی برگزاری و تراز دهی کنکور شاهدش هستیم؛ ثابت میکنه این تصور کاملا اشتباه !

در واقع نقش مشاور در مسیر آزمون سراسری مثل نقش مربی در تمرینات و مسابقات ورزشی می مونه . همونطور که یک بازیکن بدون مربی نمی تونه مسیر حرفه ایش رو طی کنه امکان اینکه شما به عنوان یک دانش آموز بتونین این مسیر رو به تنهایی  و از همه مهم تر به درستی طی کنین ، خیلی کم . . . . . .

مشاور تحصیلی فردی متخصص است که در مسیر مطالعاتی به داوطلب کمک می کند تا علاوه بر بالابردن ساعت مطالعه و تثبیت آن ، کیفیت آن را نیز افزایش دهد .  بالا بردن راندمان و کیفیت مطالعه باعث می شود حتی با وجود ساعت مطالعه ی یکسان  با سایرین ، نتایج شما بسیار متفاوت تر باشد .  علاوه بر تمام این ها همراهی یک فرد آگاه به شما کمک می کند خیلی راحت تر موانع و مشکلاتی را که در طی مسیر با آنها مواجه می شوید ؛ پشت سر بگذارید.

 در اینجای مقاله به تعدادی از ویژگی هایی که یک مشاوره تحصیلی کنکور خوب باید داشته باشد

می پردازیم :

_برخورداری از دانش روان شناسی و مشاوره

_داشتن مهارت در برقراری ارتباط موثر با داوطلب

_ آشنایی کامل با منابع کنکور

_داشتن تجربه ی کافی در زمینه ی کنکور

_تقویت  روحیه و انگیزه ی شرکت کننده

_تسلط روی مباحث آزمون سراسری

_دارای سرعت انتقال بالا

_داشتن اطلاعات به روز و بالا

_ قدرت شناخت و درک دانش آموز

_مسئولیت پذیر و متعهد به دانش آموز و . . . . . .

امیدواریم  تا به اینجا از مطالب ارائه شده نهایت استفاده را ببرید . و در پایان به شما کمک کرده باشیم تا  از         سردرگمی و عدم اطمینان شما نسبت به انتخاب مشاور متخصص و کاربلد کاسته شده باشد . مشاورین ما در مجموعه ی ندای دانش تمام تلاش خود را کرده تا با پایبندی به موارد گفته شده و اولویت قرار دادن دانش آموز ، بهترین خدمات مشاور ه ای را به داوطلبان کنکوری ارائه دهند .

کسب رتبه برتر در آزمون سراسری به عوامل زیادی وابسته است . تلاش مشاورین آموزشگاه بر این است که با راهنمایی صحیح داوطلب و همراهی آن ، به دانش آموز کمک کرده تا بهترین نتیجه ی ممکن را در این رقابت کسب کند.

پانسیون مطالعاتی شرق تهران
پانسیون مطالعاتی

مقاله پیشنهادی:بهترین پانسیون مطالعاتی شرق تهران

در ادامه برخی از خدمات مشاوره ای آموزشگاه را ذکر خواهیم کرد :مشاوره تحصیلی کنکور

-برگزاری جلسه ی معارفه با دانش آموز و والدین

– ارائه ی برنامه ی شخصی با توجه به شرایط داوطلب

-دریافت گزارش کار شبانه و بررسی آن با دانش آ موز

-تحلیل کارنامه ی تحصیلی و آزمون های داوطلب

-ارائه ی روش های مطالعه و تکنیک های تست زنی

_معرفی منابع و جزوات و . . . . . . . .

_ برگزار ی آزمون شخصی از مباحث مورد مطالعه

_ عضویت در گروه رفع اشکال و پاسخ دهی روزانه

_ ارائه ی کارنامه و گزارش نموداری عملکرد  ماهانه

نویسنده : فاطمه انفراد ، دانشجوی دانشگاه تهران

مقاله پیشنهادی:برنامه ریزی اصولی برای کنکور-مشاوره کنکورندای دانش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا