www.nedaedanesh.ir

لوگو آموزشگاه ندای دانش

021-77951352

021-77951357

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کنکور 1403

پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش میباشد.به عبارت دیگر دانشجوی دانشگاه دانشگاه فرهنگیان از ابتدا قبولی به استخدام آموزش و پرورش در می آید. شغل معلمی و تربیت دانش آموزان برای ورود آنها به جامعه ی کنونی برای تحصیل و کار با توجه به سطح توانایی و استعداد افراد مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است.با توجه به علاقه و تقاضای برخی افراد برای تحصیل در رشته ی معلمی در پایه های متفاوت وزارت علوم و تحقیقات، فناوری با همکاری وزارت آموزش و پرورش یک دانشگاه با عنوان فرهنگیان برای دانشجویان علاقه مند برای تعلیم دروس معلمی راه اندازی کرده است. قبولی در این دانشگاه از طریق آزمون کنکور و گزینش های مخصوص این رشته میباشد.از آنجاییکه استخدام قطعی و شرایط کاری خوب در این رشته وجود دارد داوطلبان بسیاری در طلب ورود به این دانشگاه هستند.

کنکور فرهنگیان چیست؟

بر اساس مصوبه ای از سال 1403 پذیرش برای رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو_معلم(کنکور فرهنگیان) خواهد بود.با توجه به اینکه فرآیند ثبت نام و برگزاری در این رشته ها فقط در نوبت اول (اردیبهشت ماه) آزمون سراسری سال انجام خواهد شد ، داوطلبان باید در مهلت مشخص شده اقدام به ثبت نام کنند. این آزمون در سال 1403 برای همه ی متقاضیان رشته های تحصیلی پردیس دانشگاه فرهنگیان و نوبت اول آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه به تاریخ 6 و 7 اردیبهشت ماه برگزار میشود.داوطلب بعد از شرکت در این آزمون اختصاصی و دریافت درصد و تراز خود میتواند در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته اقدام برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود کند.در ادامه متقاضیانی که موفق به کسب انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان شده اند به مرحله ی  مصاحبه ی ورودی این  دانشگاه ها ورود پیدا میکند.

دانشجوی دانشگاه فرهنگیان:

وجود حقوق در زمان دانشجویی یکی از مهمترین مزیت های دانشگاه فرهنگیان میباشد همچنین دسترسی و بهره مندی دانشجویان به خدمات معلمی مانند وام و تخفیفات و … از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت دانشجو بودن در این دانشگاه مشخص بودن شغل داوطلب قبل از فارغ التحصیلی میباشد.برای پسرها ورود به این دانشگاه باعث معافیت آنها از سربازی و ورود مستقیم به محیط کاری میشود.البته آنها موظف به گذراندن یک دوره ی داوطلبی در مناطق محروم هستند.با تمام این تفاسیر ورود به این دانشگاه کار سخت و نیازمند توانایی ، علاقه و استعداد میباشد که فرد بتواند با حقوق دریافتی خود که مبلغ چشم گیری نمیباشد بهترین نتیجه ی کاری را به همراه داشته باشد.

شرایط و ضوابط آزمون پذیرش دانشجو معلم:

طبق جلسه­ی برگزار شده برای پذیرش دانشجوی متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش برای تامین و تربیت بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز از طریق این آزمون اختصاصی صورت میگیرد.متقاضیان مایل به ثبت نام در این آزمون اختصاصی هم زمان با شروع ثبت نام آزمون سراسری 1403 باید اقدام به ثبت نام کنند. با توجه به اینکه فرآیند ثبت نام برگزاری و پذیرش در این رشته ها فقط در نوبت اول آزمون سراسری انجام خواهد شد داوطلب موظف به ثبت نام در آزمون در زمان تعیین شده میباشد.

آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان همزمان و همراه با آزمون سراسری نوبت اول به صورت یک دفترچه سوال ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو_معلم به اضافه­ی دفترچه سوالات تحویل داده شده به داوطلبان هر گروه آزمایشی قرار داده میشود.

+موارد امتحانی و ضرایب دفترچه ویژه آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو_معلم عبارتند از:

* هوش و استعداد معلمی : با ضریب 3

سوالات این بخش مربوط به قدرت و توانایی درک و استدلال و همچنین تحلیل متغیرها و طبقه بندی گزاره ها میباشد.انجام مقایسه های کمی و حل مسائل عددی مواردی از این نمونه سوالات میباشد.این مورد از آزمون اختصاصی به دلیل مربوط بودن به عنوان سنجش توانایی های ذهنی و طبیعی میباشد و جزو موارد اکتسابی نیست و فاقد منبع مشخصی میباشد.

* تعلیم و تربیت اسلامی: با ضریب 2

منابع آزمون این فاکتور به شرح سه فصل اول کتاب مهارت معلمی”استاد محسن قرائتی” و همچنین کتاب های دین و زندگی دوره ی متوسطه ی دوم میباشد.

برای رشته ی تجربی و ریاضی فیزیک و فنی حرفه ای: دین و زندگی پایه دهم = از درس هشتم تا درس دوازدهم + دین و زندگی پایه یازدهم = از درس یازدهم تا درس دوازدهم

برای رشته ی علوم انسانی: دین و زندگی پایه دهم =از درس نهم تا درس چهاردهم + دین و زندگی پایه یازدهم = از درس شانزدهم تا هجدهم

ارزیابی شایستگی:


برای آن دسته از رشته هایی که آزمون سراسری آنها با آزمون عملی همراه است مثل علوم ورزشی یا تعدادی از رشته های هنر ارزیابی عملی و مهارتی داوطلب در سنجش شایستگی معلمی توسط وزارت آموزش و پرورش صورت میگیرد.در ارزیابی شایستگی معلمی که در طول سال توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار میشود دارای دو بخش شایستگی های عمومی و تخصصی میباشد که ارزیابی آن تا دو سال معتبر میباشد.(ارزیابی شایستگی معلمی برای پذیرش در سال 1403 در نیمه­ی اول دی ماه سال 1402 برگزار میشود.)اگر داوطلبی به هر دلیل نتواند در آزمون شایستگی سال خود شرکت کند میتواند در ارزیابی جدید بعد از اعلام چند برابر ظرفیت شرکت کند.

گزینش:

به دلیل اعلام سوابق تحصیلی دانش آموزان سال جاری در تیرماه 1403 ، ملاک چند برابری ظرفیت پذیرش داوطلبان به صورت 60 درصد نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) و 40 درصد نمره کل دفترچه ویژه پذیرش دانشجو_معلم خواهد بود تا زمان اعلام نهایی سوابق تحصیلی دانش آموزان که تاثیر داده شود.در گزینش نهایی برای داوطلبان معیارهای نمره­ی آزمون اختصاصی که شامل آزمون سراسری و آزمون ویژه پذیرش دانشجو_معلم همچنین نمرات سوابق تحصیلی و نمره­ی آزمون شایستگی تاثیرگذار است.میزان تاثیر و سهم نمرات و امتیازت در نتیجه نهایی پذیرش دانشجو_معلم در دانشگاه های فرهنگیان بدین شرح است: 50 درصد سوابق تحصیلی ،25 درصد آزمون اختصاصی پذیرش( که به صورت 15 درصد نمره­ ی آزمون سراسری + 10 درصد نمره­ ی آزمون اختصاصی میباشد) و 25 درصد مربوط به ارزیابی شایستگی داوطلب است.

 

نکات تکمیلی:

اعمال سهمیه مناطق و ایثارگران این آزمون اختصاصی همانند آزمون سراسری میباشد.

در پذیرش بوم از بوم که مخصوص متقاضیان استان خواهد بود اولویت پذیرش در سطح استان با رعایت شرایط بدین شکل میباشد:

الف)اگر محل اخد مدرک سه سال دوره تحصیلی متقاضی در یک شهر باشد داوطلب همان استان خوانده میشود.

ب)چنانچه محل اخذ مدرک سه سال دوره تحصیلی متقاضی در یک شهر نباشد ، شهر محل تولد داوطلب به عنوان شهر بومی وی در نظر گرفته میشود.

ج)اگر متقاضی سه سال دوره ی متوسطه ی دوم تحصیلی خود را در خارج از کشور گذرانده باشد، استان بومی داوطلب شهر محل تولد انتخاب میشود.

د)چنانچه محل تولد و محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال دوره متوسطه ی دوم فرد خارج از کشور باشد شهر بومی او تهران خواهد بود.

ه)استان بومی متقاضی بر اساس شهر بومی فرد تعیین میشود.

داشتن حداقل معدل کل 14 در دوره ی متوسطه ی دوم(جمع معدل دهم،یازدهم،دوازدهم)

حداکثر سن مجاز برای ورود و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان 22سال تمام (بر اساس اول مهرماه هر سال تحصیلی)میباشد.

داوطلبان پذیرفته شده در طول دوران تحصیل باید علاوه بر گذراندن دروس برنامه درسی ،تعدادی دروس تعلیم و تربیت و پودمان های فرهنگی _تربیتی را بگذرانند.

طبق ضوابط تعیین شده دانشجو معلمان ورودی سال 1402 و بعد از آن باید گواهینامه صلاحیت معلمی را با شرکت و قبولی در آزمون جامع کسب کند ،زیرا شرط هرگونه به کارگیری در حرفه معلمی دارا بودن همین گواهینامه صلاحیت میباشد و عدم کسب آن در رشته تحصیلی به معنی عدم فراغت از تحصیل فرد است.

امکان تحصیل در دوره مشترک (مدرک دوگانه)دوره کارشناسی،مشارکت دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه های برتر دولتی در رشته های تحصیلی موردنیاز مدارس میباشد.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی ،دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر و همچنین دانشجویان دارای تعهد به دستگاه های اجرایی کشور و بورسیه مجاز به ثبت نام در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو_معلم در دانشگاه فرهنگیان نیستند.

داوطلبان مرد آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو_معلم باید منعی از نظر نظام وظیفه عمومی نداشته باشند.

متقاضیان اتباع خارجی مجاز به شرکت در این آزمون اختصاصی و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان نیستند.

نتیجه نهایی:

نتیجه نهایی این آزمون در سنجش و پذیرش دانشجو_معلم ضمن رعایت و احراز شرایط مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، با رعایت قانون ، آیین نامه اجرایی و ضوابط و مقررات گزینش مربوط به ارزیابی شایستگی خواهد بود.اعلام نتیجه نهایی آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو_معلم در سال جای قبل از انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری میباشد و به متقاضیان این آزمون اختصاصی کارنامه ملاک عمل (کارنامه سبز) مربوط به آزمون سراسری قرار داده نمیشود و داوطلب مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری نیست.چنانچه بعد از اعلام نتایج داوطلب قصد انتخاب رشته در آزمون سراسری را داشته باشد طی مهلت چند روزه ای که دارد در زمان مقرر تعیین شده قبل از صدور کارنامه عمل باید درخواست انصراف قبولی خود را از دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش ارائه دهد تا این سازمان مشخصات این افراد را به سازمان سنجش اعلام کند تا اجازه ی انتخاب رشته در آزمون سراسری به داوطلب داده شود.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کنکور1403

پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به صورت بومی پذیری می باشد.

1– گزینش نهایی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، در هریک از کد رش-ته محل ها با توجه به دامنه پذیرش
که در ستون (پردیس/ مخصوص داوطلبان بوم-ی/مح-ل خدم-ت) درج شده، صورت می پذیرد.

2-متقاضیان رش-ته های مورد نیاز آموزش وپرورش دقت نمایند چنانچه در یک کد
 دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بوم-ی استان-ی درج شده باشد همه متقاضیان
آن استان می توانند در صورت تمایل با رعایت سایر شرایط و ضوابط مربوط، آن را انتخاب نمایند.

(اگر بوم-ی شهرس-تانی درج شده باشد همه داوطلبان بوم-ی آن و بخ-ش های تابعه، مجاز به
انتخاب کد رش-ته محل هستند.
بنابراین اگر از یک ش-هر فقط یک بخ-ش در دامنه پذی-رش نوشته شده باشد، داوطلبان همان ب-خش و
دهستان های مربوطه، مجاز  به انتخ-اب کد جهت استفاده از سهمیه بوم-ی منطقه ای خواهند بود.(

3- در کد رش-ته هایی که برای یک اس-تان درج شده است محدودیتی برای انتخاب توسط
داوطلب بومی آن استان وجود ندارد، پس در گزینش نهایی اولویت اول با داوطلبانی خواهد بود که
بر اساس دامنه پذی-رش مندرج برای آن، بومی بخش، شهر یا شهرستان و بخش های
تابعه آن تلقی میشوند.

چنان چه در یک کد رش-ته مح-ل که پذی-رش در آن، به صورت بوم-ی شهری درج شده است
ولی( داوطلب واجد شرایط بر اساس دامنه پذیرش) وجود نداشته باشد ظرفی-ت خالی مانده آن کد رش-ته
مح-ل به داوطل-بان همان استان که کد رش-ته م-حل مزبور را انتخاب نموده اند اختصاص مییاشد

رزرو مشاوره انتخاب رشته کنکور حضوری با مهندس حمید محمودی

تهران نارمک ضلع شرقی میدان هفت حوض کوچه فاطمه زهرا پلاک11 ساختمان ندای دانش

77951345
77944371
09912990830

نکات مهم_ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کنکور 1402

الف- (محل خدمت): تحت هر شرایطی  برای پذیرش استانی تغییر نمی یابد. پذیرفته شدگان نهایی مکلفند به مدت دو برابر طول تحصیل، تعهد خدمت محضری به آموزش وپرورش بسپارد

ب- تعیین مح-ل خدمت :محل هایی که به صورت استانی، شهرستانی و یا در یک بوم (چند شهر/شهرستان/ منطقه) میباشد
 در اختیار اداره کل آموزش وپرورش استان مربوطه خواهد بود که بعد از فراغت از تحصیل به به صورت قطعی اعلام خواهد شد.
عدم مراجعه به محل خدم-ت تعیین شده، به منزله استنکاف از ایفای تعهد  تلقی خواهد شد.

*داوطلبان از میان واجدین شــرایط در آزمون بر اســاس اولویت های انتخابی تا دو برابر ظرفیت پذیرش، برای انجام
 مصــاحبه تخصــصــی و احراز صلاحیتهای عمومی و تخصصی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به آموزش
وپرورش معرفی خواهند شد.
— معرفی متقاضی جهت انجام مصاحبه تخصصی و گزینش به منزله قبول نهایی فرد در دانشگاه های مذکور تلقی نمیگردد–

کسب نمره علمی بالاتر در مقایسه با سایرداوطلبان درکد رش-ته انتخابی(طبق ضوابط سازمان سنجش آموزش کشور) و با رعایت شرایط و ضوابط اختصاصی آموزشوپرورش الزامی است

داوطلبانی که صلاحیت های تخصصی و یا عمومی آنان مورد تأیید آموزش وپرورش قرار نمی گیرد از فرایند گزینش نهایی برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حذف خواهند شد

شرایط عمومی : ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کنکور 1403

1-تابعیت جمهوری اسلامی ایران
 2-اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناختهشده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
3-التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
 4-داشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام وظایف محوله
 5-نداشتن سابقه محکومیت جزائی یا کیفری مؤثر
6-عدم اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل و هر نوع مواد اعتیادآور
7-عدم وابستگی تشکیلاتی، هواداری ازاحزاب وسازمان ها و گروه های غیرقانونی
8-داشتن گواهینامه پایان دوره پیشدانشگاهی(داوطلبان نظام آموزشی قدیم) یا دیپلم متوسطه دوم
(نظام آموزشی جدید)

درصورت معرفی داوطلب به آموزش وپرورش، انجام مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت های عمومی از افرادی که فاقد مدرک پیش دانشگاهی(نظام آموزشی قدیم) ویا دیپلم (نظام جدیدآموزشی) باشند تحت هر شرایطی(بجز تجدیدهای امتحانات نهایی شهریورسال 1402 به شرط ارائه گواهی لازم ازمنطقه)، مجاز نخواهد بود.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

شرایط اختصاصی:

1-کسب حداقل نمره کل نهایی علمی 6000و بالاتر جهت مجاز شدن برای انتخاب رشته در گروه آزمایشی
 مربوط در آزمون سرا سری خواهد بود.
 تبصره): کسب حداقل نمره کل نهایی علمی 5500 برای پذیرش قاریان وحافظان قرآن و استعداد برتر ملی الزامی می باشد.

2-نداشتن هیچگونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت(دائم یا موقت) به نهادها و سازمانهای دولتی و غیردولتی،
(از آغاز تا پایان دوره ی تحصیل در دانشگاه)

3-حداقل معدل کل 14 در دوره متوسطه دوم (معدل سه پایه اول،دوم و سوم) تعیین می گردد.

4-سن مجاز: حداکثر 24 سال تمام
(متولدین 1/7/1378 به بعد می توانند متقاضی بشوند).

5-بومی بودن داوطلب

 

کلاس کنکور در شرق تهران
کلاس کنکور در شرق تهران

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا