آموزشگاه ندای دانشانتخاب رشتهانتخاب رشته کنکور سراسریکنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

چطور استرس کنکوررارفع کنیم؟

چطور استرس کنکور را رفع کنیم؟عوارض استرس کنکور

جلوگیری برای عوارض استرس کنکور،استراحت در طول روز و تنها پس از چهار ساعت فعالیت مستمر مغزی به اندازه ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و برای مغز مفید است.

اما اگر حس می کنید پس از یک خواب کوتاه ده دقیقه ای ، تمرکز خود را از دست دادید و نمی توانید فورا یادگیری را شروع کنید ، بهتر است که همان شش ساعت رابه طور پیوسته بخوابید ودر طول روز، کمتر استراحت کنید.

 درمورد اهمیت خوب خوابیدن حتما باید توجه داشته باشید این موضوع در روزها و هفته های منتهی به کنکور، بسیار بیشتر و مهم تر است واسترس کنکور را رفع می کند.

 به دلیل اینکه در این ایام، فرصت کوتاهی تا زمان برگزاری کنکور داریم، و هر به هم ریختگی و بی نظمی در ساعات خواب و بیداری شما، تأثیر بسیار زیادی بر یادگیری تان خواهد گذاشت؛ زیرا، علاوه بر اینکه یادگیری مغز در ساعات شب به حداقل خود می رسد.

 عادت کردن بدن به یک زمان برای خوابیدن و بیداری جدید نیز مدتی طول خواهد کشید؛ پس سعی کنید که مطالعه در روزها و هفته های آخر را جایگزین خواب شبانه نکنید.

آیا درس خواندن در شب مفید است؟عوارض استرس کنکور

تحقیقات نشان می دهد که: درس خواندن در شب، به دلیل کم بودن میزان پروتئین هسته های سلول مغز، در این زمان به هیچ وجه مؤثر نیست و این نوع یادگیری ها جزخستگی و خواب آلودگی در روز، تنها کاری که میکند این است که مطالب را به شکل پراکنده در ذهن ما جا می دهد.

 یکی از عواملی که در زمان مطالعه شما و افزایش آن در این روزها و هفته های پایانی تأثیر دارد، اضطراب است.

اضطراب موجب میشود ، تا شما احساس کنید که میزان مطالعه شما تاکنون کافی نبوده است و برای جبران این کاستی می بایست در این روزها و هفته های پایانی، کمتر بخوابید و بیشتر مطالعه کنید.

به هنگام اضطراب وجلوگیری ازعوارض استرس کنکور بر اثر آدرنالین بالا، نوعی تغییرات کار کردی در سیستم ادراکی و واکنش های بدن به وجود می آید.

در این هنگام، مردمک چشم، بیش از اندازه معمول گشاد شده و کار کرد سلول های مخروطی آن دچار اشکال می شود و بدن و ماهیچه های داوطلب مضطرب، دچار انقباض شده و آرامش او از بین می رود .

به دنبال آن، کارکرد حافظه نیز مختل شده تمرکز و بازیابی اطلاعات ازحافظه هم با مشکل مواجه می شود.

راههای کم کردن استرس کنکور-چطور استرس کنکور را رفع کنم؟

پس حالا که با نقش بسیار منفی استرس در یادگیری خود آشنا شدید:

اولا بدانید که کنکور هم ، آزمونی مشابه سایر آزمون هاست و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

دوم اینکه، اگراسترس کنکوری در این روزهای آخر به شما غلبه کرد و شما به این نتیجه رسیدید که ، باید بیشتردرس بخوانید بهتر است به مرور فصل هایی ، که قبلا آن را به خوبی یاد گرفته اید و نقطه قوت شماست ، بپردازید.

مطمئن باشید که سلامت جسمی شما کمک بزرگی به سلامت ذهنی و فکری و استرس کنکورکمک خواهد کرد. و برای داشتن ذهنی آرام و سر حال، به میزان کافی بخوابید.

یک روز مانده به کنکورچکار کنیم؟

شب قبل از آزمون، نیم ساعت قبل از خوابیدن، دوش آب گرم گرفته و نوشیدنی گرم بدون کافئین بنوشید و فراموش نکنید که ساعت خود را برای صبح آزمون کوک کنید.

یک روز مانده به آزمون، از درس خواندن دست بکشیدوفقط به مرور خلاصه برداری از درسی که ضریب بالاتر نسبت به بقیه داردبپردازید .

روز آخر قبل از آزمون، به پیاده روی بروید، هوای تازه تنفس کنید. فیلم مورد علاقه تان را تماشا کنید و زمانی را با خانواده و کسانی که دوستشان دارید، سپری کنید.

از افرادی که استرس کنکور شما را بیشتر می کنند، دوری کنید.

خود را با دیگران مقایسه نکنید و از صحبت کردن با دیگر داوطلبان در مورد مطالبی که خوانده یا نخوانده اید، بپرهیزید.

 برای آگاهی و شناخت این مسیر  نیاز به مشاوره کارآمد دارید بدین جهت ..

باشماره های زیر تماس بگیرید

مجموعه آموزشی ندای دانش

77951352_77951357_77943704

شرق میدان هفت حوض،کوچه فاطمه زهرا،پلاک 11،ساختمان ندای دانش

nedayedanesh_academy@ اینستاگرام

مشاوره حضوری در تهران
مشاوره تخصصی یازدهمی ها برای کنکور 1402توسط مهندس محمودی

وسایل مورد نیاز برای جلسه کنکور چیست؟

زمان و روز برگزاری کنکوررا چندین بار بررسی کنید،زودتر درمحل آزمون حاضر شوید و زمان کافی را تارسیدن به مکان برگزاری آزمون در نظر بگیرید.

همه ی لوازم، مدارک و کارت ورود به جلسه را مهیا کنید، تا صبح آزمون دچاراسترس کنکور نشوید.

ضمنا همراه داشتن مداد و پاک کن یدکی و اضافی را نیز فراموش نکنید.

در روز آزمون ،وقتی که به محل برگزاری آزمون رسیدید، سعی کنید که جای آرامی را برای منتظر ماندن تا زمان اجرای آن پیدا کنید.

از صحبت کردن در زمینه موارد آزمونی با دوستان و داوطلبان دیگر بپرهیزید. و آرامش را قبل و در حین آزمون، با خود تمرین کنید.

 برای دوری از استری هر 15 دقیقه یکبارنفس عمیق بکشید. این تکنیک، تنها چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد. نفس عمیق، تمام سیستم عصبی شما را آرام می کند، مقداری آب بنوشید.

زیاد فکر و خیال نکنید، داشتن کمی استرس برای داوطلبان کنکور طبیعی است.

اضطراب کنکوری مفید است یا مضر؟چطور استرس کنکور را رفع کنم؟

اضطراب و هنگامی نگران کننده است که در عملکرد شما تأثیر منفی داشته باشد، والبته مرزبین استرس طبیعی و غیر طبیعی، باید شناسایی و رفع شود.

نکته دیگری که باید حتما به آن توجه داشته باشید، این است که سعی کنید که زیاد به کنکور و نتیجه آن فکر نکنید.

شما سعی و تلاش خود را کرده اید و نتیجه و شرایط تحصیلی آینده شما به را جز این، به شرایط دیگری، مانند: میزان آمادگی داوطلبان، سطح سؤالات نیز بستگی دارد.

کمی مثبت اندیش باشید ومدام با خود بگویید: «ممکن است که اصلا از قسمت هایی که من ضعف دارم سؤال نیاید» یا اینکه: «سطح سؤالات، ممکن است که برای همه سخت باشد و برای من راحت باشد.»

شادابی تان را حفظ کنید، چون آرامش باعث می شود استرس کنکور رفع شود .آن قدر حجم کار خود را زیاد نکنید و به خود سخت نگیرید که هرچه به کنکور نزدیکتر شوید احساس خستگی و بی حوصلگی، شما را فرا گیرد.

باید آنقدر سرحال و شاداب باشید که وقتی به روز برگزاری آزمون می رسید، با روحیه ای عالی سرجلسه حاضر شوید.

برای سرحالی و شادابی، رعایت چند نکته لازم است: اول از نظم، و دوم تعهد به برنامه ریزی و سوم ورزش و نرمش…

چه ورزش هایی برای دوران کنکور مناسب است؟چطور استرس کنکور را رفع کنم؟

ورزش مناسب جلوگیری از عوارض کنکور حرکت های کششی است .

یک دست خود را به دور گردنتان خم کنید و با دست دیگرتان، آرنج آن دست را به طرف عقب فشار دهید، ومی توانید سعی کنید که به همان شکل دستتان را راست کنید..

به شکلی که نشسته اید سرتان را کمی به پهلو بچسبانید و شانه تان را به طرف بالا بیاورید، با دست دیگر،می توانید خمیدگی را کمی بیشتر کنید.

روی صندلی راحتی، سرتان را به پهلو بچرخانید. در این حالت، چانه شما به طرف شانه تان قرار دارد.

بایستید و سعی کنید و کف دست خود را کاملا به طرف بالا بکشید. این حرکات کششی را می توانید در زمان استراحت بین مطالعه انجام دهید تا بدن از یکنواختی خارج شود.

خدمات آموزشگاه کنکور ندای دانش

1-برگزاری کلاس کنکور حضوری نیمه خصوصی

2-دبیران مسلط و مجرب کنکور تهران

3-برگزاری آزمون های تستی مبحثی و جامع

4-تدریس دروس به صورت تشریحی و تستی

5-مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی

6-معرفی منابع کنکور و کتب تستی

7-پانسیون مطالعاتی دخترانه

برای اطلاعات بیشتر و رزرو وقت مشاوره اولیه تماس بگیرید.

77943704

77951352

77951357

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا