آموزشگاه ندای دانشاخبار مرتبط با کنکور سراسریبدون کنکور کاردانی به کارشناسیدانشگاه سراسریزمان بندی آزمون هازمانبندی آزمون هاکنکور سراسریمشاوره تحصیلی دانش آموزانمشاوره تحصیلی مدارسمشاوره کنکور سراسری

راهنمای انتخاب آزمون آزمایشی

هر ساله پس از برگزاری کنکور سراسری ،ثبت نام در آزمون های موسسات و آموزشگاهها شروع می شود.

داوطلبان زیادی برای آمادگی و حضور موفق درکنکور سال آینده به انتخاب آزمون آزمایشی خوب می پردازند.

مبحث این مقاله به اهمیت آزمون آزمایشی که برای سنجش آموخته های داوطلبان آزمون های مقاطع مختلف دانشگاهی

و افزایش مهارت های پاسخگویی آنها پیش از برگزاری کنکوراجرا می شود.

این آزمون ها بر فرض استاندارد بودن ،تا چه حد می تواند یاری رسان داوطلبان در جهت بهبود کیفیت

حضور آنها در یکی از آزمون های ورودی به دانشگاه می باشد.

نکته اساسی در مورد آن آن است که بعضی داوطلبان مورد غفلت قرار میگیرد و روی آن تامل کافی و تحلیلی نمی کنند.

زمان شرکت در آزمون آزمایشی

هر ساله پس از برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و سراسری، ثبت نام در آزمون های آزمایشی مؤسسات و آموزشگاه های مجاز و غیر مجاز

از سوی داوطلبان پرشمار این آزمون ها برای آمادگی و حضور موفق در آزمون های داوطلب

به جای آنکه با دقت کافی و تکیه بر آموخته ها، محفوظات و دانش خویش به تستها پاسخ دهد.

به محض برخورد با پرسش های دشوار، به طور تصادفی گزینه ای از گزینه های چهارگانه را انتخاب کند.

اما غافل از آنکه با انجام این کار، ضمن دریافت نمره منفی و کسب رتبه نامطلوب، هدف وی نیز تأمین نمی شود.

زیرا هدف اصلی از شرکت در این گونه آزمونها آن است که داوطلب به کسب تجربه یا تجاربی مفید برای شرکت هدفمندانه تر

و آگاهانه تر در آزمون سراسری اصلی (کارشناسی یا کارشناسی ارشد) بپردازد.

دپارتمان کنکور آموزشگاه ندای دانش
دپارتمان کنکور آموزشگاه ندای دانش

شبیه سازی جلسه آزمون

جلسه ای شبیه به جلسه آزمون اصلی را برای خود تداعی کند.

اما عدم مواجهه واقعی با این مسأله، باعث میشود که چنین داوطلبی، ضمن به هدر دادن مبلغ یا مبالغی

که برای شرکت در آزمون های آزمایشی پرداخت کرده است.

هیچ گونه تجربه مفیدی در این زمینه به دست نیاورد و نوعی دلزدگی نسبت به آزمون اصلی نیز در وی ایجاد شود.

به بیان دیگر، باید تأکید کرد که شرکت در آزمون های آزمایشی، یک جدیت خاصی از سوی افراد شرکت کننده در آنها می طلبد.

اگر این آزمون ها دارای ضرورتها و شرایط مندرج در سطور ذیل باشند.

داوطلبان، توصیه های ذکر شده در این سطور را به کار بندند.

شرکت در این آزمون ها مفید خواهد بود و در غیر این صورت، جز اتلاف وقت، انرژی و سرمایه مادی و معنوی، چیزی را برای این افراد در بر نخواهد.

پانسیون مطالعاتی دخترانه ندای دانش از 8 صبح الی 22 شب پذیرای شما عزیزان می باشد.

برای راهنمایی در خصوص شرایط غیرحضوری پایه دوازدهم به آموزشگاه ندای دانش به آدرس ذیل مراجعه نمایید:

تهران-نارمک –ضلع شرق میدان هفت حوض-کوچه فاطمه الزهرا(س) – پلاک 11

این شرایط عبارتند از:

۱- آزمون های آزمایشی از سوی آموزشگاهها یا مؤسسات مجاز برگزار شود؛

۲- آزمون های مورد نظر، آزمون های استاندارد باشد؛

۳- آزمون ها به صورت مرحلهای برگزار شود؛ یعنی در فواصل کوتاه برگزار شده.

و از مباحث معین که در فاصله دو آزمون داوطلب به مطالعه آنها می پردازد، پرسش طرح شود.

۴- در پایان تمام آزمون های مرحله ای، یک یا چند نوبت آزمون از کل مباحث و متون مربوط به هر گروه آزمایشی یا رشته تحصیلی نیز به عمل آید.

(آزمون جامع)

۵- پس از برگزاری هر آزمون آزمایشی (مرحله ای یا جامع)، | کارنامه کاملی از نمرات تفکیکی داوطلب در هر درس

رتبه علمی داوطلب در میان شرکت کنندگان و برای اطلاع وی از وضعیت خویش، از سوی مؤسسه برگزار کننده آزمون صادر شود

بودجه بندی منابع

۶- زمان، مکان و در مجموع فضای برگزاری آزمون های آزمایشی، نمونه کاملی از آزمون اصلی باشد.

تا داوطلب بتواند به تمرین و تکرار موقعیتی شبیه به حضور خود در جلسه آزمون اصلی بپردازد

7- منابع و مباحثی که از آنها در هر مرحله از آزمون های آزمایشی با آزمون جامع، سؤال طرح می شود.

به طور کامل از سوی مرجع برگزار کننده آزمون در آغاز مشخص شود

۸- داوطلب با مطالعه دقیق منابع مربوط به هر مرحله از آزمون آزمایشی، در جلسه آزمون حاضر شود و به پاسخگویی تست زنی) بپردازد

۹- داوطلب، پس از برگزاری هر مرحله و دریافت کارنامه آن مرحله از آزمون، نسبت به رفع خطاها.

نقطه ضعفها و کاستی های علمی خود اقدام کند و با پشتوانه بیشتری برای حضور موفق در مرحله بعدی آزمون، گام بردارد

اهمیت رتبه ها در آزمون آزمایشی

۱۰- داوطلب فرض را بر این بگذارد که هر مرحله از آزمون های آزمایشی، یک آزمون اصلی است.

بنابراین، ضمن تمرین مهارت هایی مانند نحوه تست زنی، تنظیم وقت پاسخگویی به هر سؤال و ..، آن را کاملا جدی بگیرد.

۱۱- با کسب رتبه مطلوب در یک یا چند مرحله از آزمون های آزمایشی، به آن رتبه مغرور نشود و بداند که شرایط روحی و روانی داوطلب در آزمون اصلی.

تعداد داوطلبان، سؤالات آزمون، و شرایط کلی آزمون، در هر حال به گونه دیگری است.

این آزمون ها، هر چند به استانداردهای آزمون اصلی نیز نزدیک باشند.

قطعا قابل مقایسه با آزمون اصلی (آزمون سراسری یا کارشناسی ارشد) نیستند.

و آزمون اصلی، آزمون متفاوتی است؛ آزمونی که به هر حال فضای آن، نه مجازی و آزمایشی، بلکه واقعی و حقیقی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا