آموزشگاه ندای دانشاخبار مرتبط با انتخاب رشته کنکور سراسریاخبار مرتبط با کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزادانتخاب رشته کنکور سراسریتحصیلات دانشگاهیدانشگاه سراسریکنکور سراسریمشاوره کنکور سراسریمعرفی رشته های گروه انسانیمعرفی رشته های گروه تجربیمعرفی رشته های گروه ریاضیمعرفی رشته های گروه هنرمنابع کنکور سراسری

همه چیز درباره کنکور زبان

همه چیز درباره کنکور زبان | کنکور یکی از مهم‌ترین مراحلی است که راه ورود به تحصیلات آکادمیک را فراهم می‌کند. اهمیت گزاف آن باعث شده تا اشخاص زیادی برای رسیدن
به هدف خود و قبولی در آن به دنبال منابع معتبری باشند که بتواند مسیر درست را به آن‌ها نشان دهد.

کنکور زبان به عنوان یکی از گزینه‌های شناور آزمون سراسری است. رشته‌های شناور به آن دسته میگویند که علاوه بر اشخاصی که به صورت تخصصی
می‌توانند در آن شرکت کنند، خواستاران
تجربی، ریاضی، انسانی و هنر نیز امکان شرکت در این آزمون را دارند. زمان برگزاری کنکور زبان معمولاً در نوبت عصر یکی از روزهای کنکور برگزار می‌شود. علاوه برکنکور زبان، هنر نیز جزء رشته‌های شناور محسوب می‌شود و علاوه بر داوطلبان تخصصی خود، سایر داوطلبان نیز امکان شرکت در آن را دارند.

متقاضیان کنکور زبان دو دسته هستند:

  1. دستۀ اول افرادی هستند که به صورت تخصصی
    برای شرکت در آزمون زبان تلاش می‌کنند و با برنامه‌ریزی و برنامۀ مطالعاتی از پیش تعیین شده برای شرکت در آن تلاش می‌کنند. داوطلبان این گروه نیز شامل دو هستند. دستۀ اول افرادی که سالیان سال در کلاس‌های زبان شرکت کرده‌اند و با فنون تخصصی آن آشنا هستند. دستۀ دوم نیز کسانی هستند که به دلیل تلاش و ممارست خود در دوران دبیرستان در این درس به صورت خود جوش پیشرفت داشته اند اما به صورت حرفه‌ای بر مباحث و تکنیک‌های آن مسلط نیستند.
  2. دستۀ دوم افرادی هستند که از روی اجبار در این کنکور شرکت کرده‌اند. این دسته از داوطلبان معمولاً چون نگران هستند که نتوانند در رشتۀ درسی خود قبول شوند، امیدوارند که بتوانند در این کنکور موفقیت‌هایی را کسب کنند.

لیست رشته های کنکور زبان شامل رشته های آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی و … می باشد و متقاضیان می بایست برای قبولی در هریک از این رشته ها با توجه به ضرایب دروس اختصاصی هر زیر گروه اقدام به مطالعه نمایند.

آموزشگاه علمی ندای دانش

تمامی ضرایب دروس کنکور زبان به همراه جزئیات شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون سراسری زبان در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری برای تمامی داوطلبان قابل مشاهده بوده و این افراد می توانند در
مهلت اعلام شده شده جهت دانلود آن به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.

از سوی دیگر با توجه به اطلاعیه جدید منتشر شده در خصوص برگزاری کنکور سراسری در دو نوبت دی و تیرماه در سال جاری، داوطلبان متقاضی کنکور زبان می توانند در دو نوبت بنا بر صلاحدید خود در زمان های تعیین شده جهت ثبت نام خود اقدام کنند.

همه چیز درباره کنکور زبان_ نکات مهم در ثبت نام کنکور سراسری:

متقاضیانی که علاقمند به ثبت نام کنکور زبان هستند بنا به دلخواه خود می توانند در دو نوبت آبان ماه و فروردین ماه جهت تکمیل فرم ثبت نام خود به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

البته این افراد می توانند با توجه به میزان آمادگی خود در یکی از زمان های اعلام شده ثبت نام خود را انجام دهند
که ما پیشنهاد می کنیم در هردو آزمون زبان شرکت نموده تا با نحوه طراحی سوالات آن بیشتر آشنا شوید.

برای ثبت نام کنکور سراسری زبان داوطلبان می بایست در مهلت تعیین شده به سایت ثبت نام کنکور سراسری به نشانی  sanjesh.org مراجعه نموده و در صورت داشتن شرایط ثبت نام، اطلاعات و مدارک خواسته شده در فرم ثبت نام کنکور زبان را وارد و بارگذاری نمایند.

همچنین، تمامی متقاضیان می توانند علاوه بر انتخاب یک گروه آزمایشی اصلی، یک یا دو رشته امتحانی فرعی مانند کنکور زبان و هنر را نیز در فرم ثبت نام خود انتخاب نمایند.

داوطلبین باید قبل از ثبت نام کنکور زبان از تمامی شرایط، مدارک و جزئیات لازم برای ثبت نام در کنکور سراسری مطلع شوند تا بتوانند با اطلاع از این موارد بدون معطلی و مشکل در زمان مشخص
شده نام نویسی خود را انجام دهند.

بنابراین، تمامی شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط ثبت نام کنکور سراسری زبان مانند مدارک، سهمیه های موثر و مقررات نظام وظیفه و … در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ارائه شده و می توانید با دانلود دفترچه از کلیه این مباحث ذکر شده آگاه شوید.

آموزشگاه کنکور ندای دانش

تهران، ضلع شرقی میدان هفت حوض، کوچه فاطمه زهرا، پلاک 11

پس از اطلاع از کلیه شرایط ثبت نام می توانید در صورت داشتن شرایط اعلام شده برای ثبت نام در این آزمون بزرگ اقدام نمایید که باید ابتدا هزینه کنکور زبان را جهت دریافت سریال ثبت نام کنکور سراسری پرداخت نموده و سپس با وارد نمودن کد 12 رقمی ثبت نام، نام نویسی خود را ادامه داده و به اتمام برسانید.

لازم به ذکر است که نتایج کنکور زبان از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد و از میان این دو، تنها نتیجه ای که قابل قبول تر و دارای رتبه پایین تری می باشد جهت نتیجه نهایی داوطلب انتخاب می شود. پس متقاضیان می توانند با شرکت در هر دو کنکور زبان شانس قبولی خود را افزایش دهند.

همه چیز درباره کنکور زبان_ موفقیت در کنکور زبان با برنامه ریزی صحیح:

با توجه به تعداد زیاد منابع درسی کنکور زبان و
نیز رقابت بسیار بین شرکت کنندگان این آزمون، داوطلبان برای موفقیت در کنکور سراسری زبان نیازمند یک برنامه ریزی صحیح و اصولی جهت رسیدن به یک نتیجه مطلوب می باشند.

بنابراین، این افراد لازم است با اطلاع از منابع کنکور سراسری زبان و نیز زیر گروهای کنکور زبان از اهمیت هر یک از دروس ارائه شده مطلع شده تا بتوانند با اولویت بندی دروس گروه آزمایشی خود به مطالعه بپردازند.

برای اجرا یک برنامه ریزی کنکور زبان، متقاضیان باید ابتدا هدف خود از رشته و دانشگاه خود را برای شرکت در این آزمون تعیین کنند.

سپس با توجه به هدف اصلی اقدامات لازم را برای طراحی یک برنامه جامع جهت مطالعه دروس انجام دهند.

ثبت نام کلاس کنکور ندای دانش
ثبت نام کلاس کنکور ندای دانش

آموزشگاه کنکور در شرق

در برنامه ریزی صحیح باید به زمان بندی مطالعه هر درس نیز توجه شود به این صورت که ممکن است یک منبع درسی از اهمیت و اولویت بالاتری برخوردار بوده و به زمان بیشتری جهت مطالعه نیاز باشد، به همین خاطر در برنامه اجرا شده باید برای هر فعالیت درسی و نیز غیر آن زمانی در نظر گرفته شود و طبق زمان بندی ارائه شده به مطالعه هر درس پرداخته شود.

همچنین، در کنار انتخاب هدف و برنامه ریزی؛ داوطلبان می توانند با بهره گیری از کتاب های تستی شانس قبولی خود را از طریق مهارت تست زنی افزایش دهند.

درواقع با آگاهی و اطلاع از روش صحیح تست زدن می توانید با سرعت عمل بالا پاسخ دهید.

همه چیز درباره کنکور زبان_ مباحث کنکور زبان:

لازم است داوطلبان با دانلود دفترچه سوالات کنکور سراسری سال های گذشته از نحوه طراحی سوالات کنکور زبان با خبر شوند. درادامه دفترچه سوالات کنکور زبان 1401 را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم:

با توجه به اینکه در سال های اخیر سوالات به سمت مفهومی رفته، چند کتاب کمک درسی برای دروس این آزمون علاوه بر منابع کنکور سراسری نیاز است تا فرد درسنامه ها را به صورت روان تر و نکته ای تر فرا بگیرد و میزان تسلط وی بر روی تست زنی در آن درس بهبود یابد.

قبل از پرداختن به ادامه باید به این توجه داشته ‌باشید که بنابر تصمیم سازمان سنجش در سال جاری، تمامی دروس عمومی و زیرگروه‌ها حذف و تاثیر درس های عمومی در سوابق تحصیلی داوطلب اتخاذ می‌شود.

تاثیر قطعی معدل هم در کارنامه متقاضی برابر با ۴۰ درصد است. ضرایب تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی نیز برای دانش‌آموزان نظام جدید در سال ۱۴۰۲ به این صورت است:

عنوان درسضریب
فارسی321.63
عربی، زبان قرآن۳/ عربی۳ (تخصصی رشته‌ها)9.05
زبان خارجی۳11.8
تعلیمات دینی۳/ اول عقاید۳16.52
سلامت و بهداشت3.44

همه چیز درباره کنکور زبان

ضرایب تاثیر سوابق تحصیلی دروس عمومی نیز برای دانش‌آموزان نظام قدیم در سال ۱۴۰۲ به این صورت است:

سوابق تحصیلیعنوان درسضریب
دیپلمزبان فارسی۳ (ریاضی و تجربی)/ ادبیات فارسی۳ (ریاضی و تجربی)8.11
˶زبان فارسی تخصصی (علوم انسانی و معارف اسلامی)16.22
˶عربی۳/ عربی۳ (ویژه علوم انسانی)/ عربی۳ (ویژه معارف اسلامی)9.05
˶تعلیمات دینی و قرآن۳/ اصول عقاید۳12.39
˶زبان خارجی۳11.80
پیش دانشگاهیزبان فارسی5.41
˶معارف اسلامی/ اصول عقاید4.13

دروس کنکور زبان ۱۴۰۲ به سه بخش زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه تقسیم می‌شود که با توجه به گرایش انتخابی خود برای شرکت در آزمون، می‌توانید از منابع مختلف برای کسب رتبه‌ی برتر کمک بگیرید.

بعد از قبولی در کنکور زبان چه رشته‌های دانشگاهی می‌توانید انتخاب کنید؟

شناخت رسته های دانشگاهی کنکور زبان به شما کمک می‌کند تا بر اساس دانش، تبحر و علایق خود، گزینش کنید و در مسیر درست گام بردارید. بسیاری از شرکت‌کنندگان بدون تحقیق درمورد گرایش‌های کنکور زبان، اقدام به انتخاب می‌کنند و خیلی زود از تصمیم خود پشیمان می‌شوند.

در این بخش لیستی از رشته‌های کنکور زبان ۱۴۰۲ را در مقطع کاردانی و کارشناسی برای تحصیل در دانشگاه را برای شما فراهم کردیم تا با آگاهی و شناخت به گزینش بپردازید.

مقطع کارشناسی شامل رشته‌های زیر است:

  1. آموزش زبان انگلیسی
  2. زبان و ادبیات انگلیسی
  3. زبان انگلیسی ویژه دانشجویان مطالعات اسلامی
  4. مترجمی زبان انگلیسی
  5. زبان و ادبیات آلمانی
  6. مترجمی زبان آلمانی
  7. زبان و ادبیات فرانسه
  8. مترجمی زبان فرانسه
  9. زبان و ادبیات آلمانی
  10. مترجمی زبان آلمانی
  11. زبان ایتالیایی
  12. زبان چینی
  13. زبان روسی
  14. زبان و ادبیات اردو
  15. زبان و ادبیات ارمنی
  16. زبان و ادبیات اسپانیایی
  17. زبان و ادبیات ترکی استانبولی
  18. زبان و ادبیات ژاپنی

مقطع کاردانی شامل رشته‌های زیر است:

  1. آموزش زبان انگلیسی
  2. مترجمی زبان انگلیسی

چه موقعیت های شغلی در ایران برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد؟

  1. استخدام رسمی آموزش و پرورش برای تدریس
  2. تدریس خصوصی
  3. مترجمی
  4. مترجم امور بین الملل در شرکت ها و سازمان ها
  5. فریلنسری
  6. کسب و کار اینترنتی

همه چیز درباره کنکور زبان_ زمان و تعداد سوالات کنکور زبان:

نوبت اول کنکور زبان در تاریخ 29 دی ماه 1401 و نوبت دوم کنکور در 15 تیر 1402 برگزار می‌شود. اما تغییر زمان کنکور تنها تفاوت در کنکور سراسری نیست. یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات، حذف دروس عمومی از کنکور است. این بدین معنی است که داوطلبان به سوالات دروس عمومی در کنکور سراسری پاسخ نمی‌دهند. داوطلبان در کنکور زبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند و با پاسخگویی به سوالات دروس تخصصی رتبه مناسبی به دست می‌آورند.

دروس عمومی از کنکور زبان حذف شده‌اند. بنابراین داوطلبان نیازی ندارند دروس عمومی را برای کنکور مطالعه کنند. با توجه به این شرایط داوطلبان باید در کنکور زبان تنها دروس تخصصی را مطالعه کنند. همانطور که می‌دانید کنکور زبان شامل 5 زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی است.

داوطلبان با توجه به علاقه خود می‌توانند تنها یک زبان خارجی را برای شرکت در کنکور انتخاب کنند. بنابراین کنکور زبان تنها دارای یک دفترچه تخصصی و یک درس تخصصی است. داوطلبان باید به سوالات درس زبان در کنکور سراسری پاسخ دهند. سوالات درس زبان در کنکور سراسری 70 سوال است و داوطلبان باید به سوالات در 105 دقیقه پاسخ دهند.

در پایان

شما عزیزان میتوانید برای موفقیت در این راه و همچنین کسب اطلاعات بیشتر، به موسسه آموزشی ندای دانش مراجعه کرده و از مشاوره اولیه رایگان ما بهره مند شوید. مرکز آموزشی ندای دانش با 20 سال سابقه و عملکرد آموزشی درخشان، میتواند در این مسیر شما را همراهی کند.

آدرس ما: تهران، ضلع شرقی میدان هفت حوض، کوچه فاطمه زهرا، پلاک 11، آموزشگاه کنکور ندای دانش.

بهترین موسسه کنکور در شرق تهران
بهترین موسسه کنکور در شرق تهران

77943704

77951352

77951357

77951345

09912990830

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا