آموزشگاه ندای دانشکنکور هنرمتوسطه دوممدرسهمشاوره تحصیلی دانش آموزانمشاوره تحصیلی مدارسمشاوره کنکور سراسری

راهکارهایی برای کنترل استرس کنکور

راهکارهایی برای کنترل استرس کنکور

 

برای کم شدن استرس و دستپاچگی در کنکور، به نکات زیر توجه کنید:

اگر از جمله داوطلبانی هستید که زیاد دچار استرس می شویدو احتمال می دهید که در جلسه کنکور نیز استرستان باعث ایجاد مشکل برای شما گردد، سعی کنید که تمرینات آرام کردن خود را از هم اکنون شروع کنید.

 

∴ تصویرسازی ذهنی

یکی از راه های آرام کردن خود این است که فضای جلسه را تصویر سازی ذهنی کنید

این گونه تصور کنید که در جلسه امتحانی نشسته اید و با سوالاتی با درجات دشواری مختلف روبرو هستید، بر این اساس:

” ابتدا با کشیدن نفس های عمیق (سه شماره دم همراه با سه شماره بازدم) و شل کردن عضلات بدن و در نظر گرفتن زمان لازم”، شروع به پاسخ دهی کنید.

درصورتی که داوطلبی نتوانست با یک بار انجام  این کار بر اضطراب خود غلبه کند باید دوباره این مراحل را تکرار کند و آن قدر این موضوع باید تکرار شود که داوطلب در زمان پاسخ دهی به سوالات احساس راحتی داشته باشد.

 

∴ انجام تست زنی سرعتی با شرایط کنکور

یکی از راه های کاهش استرس انجام تست زنی سرعتی با شرایط کنکور در خانه است.

این موضوع به شما کمک می کند تا خود را به خوبی محک زده و به توانایی های خود بیشتر اطمینان پیدا کنید، البته فراموش نکنید که پاسخگویی اشتباه به این سوالات نباید باعث استرس مضاعف و نگرانی شما شود، بلکه باید سعی کنید که با آرامش برای رفع اشکالات خود در این گونه از آزمون ها، خود را به خوبی برای کنکور آماده کنید.

بهترین آموزشگاه کنکور تهران
بهترین آموزشگاه کنکور تهران

 

∴ شمارش اعداد

یک روش موثر برای برخورد با موقعیت های استرس آور، شمارش تا عدد ده است. انجام این کار به شما کمک می کند که از لحاظ فکری و روانی، از آن لحظه استرس آور دور شوید، و ده ثانیه به شما وقت می دهد تا از آن شرایط خود را رها کنید.

 

∴ فشردن اجسام نرم، کنترل تنفس و مکالمه

← اگر دچار استرس شدید، برای مدت کوتاهی چشمانتان را ببینید و چیزی را فشار دهید. معمولاً فشردن چیزی با دست باعث کاهش استرس و دغدغه خاطر می گردد.

در آزمون می توانید با فشردن یک پاک کن، استرس خود را کمتر کنید.

← تنفس به غیر از داشتن اثرات حیات بخش، می تواند در آرام نمودن شما نیز بسیار موثر باشد. هنگام بروز استرس میتوانید چند نفس عمیق کشیده و خود را از لحاظ جسمانی و روانی آرام کنید.

← پس از چند تنفس عمیق قدم بعدی داشتن مکالمه مثبت با خود است. می توانید به خود بگویید: ( من همه این تست ها را در خانه به خوبی پاسخ می دادم و اگر دوباره برگردم و با آرامش بیشتری مطالعه کنم حتما می توانم جواب آنها را پیدا کنم)

 

∴ تغذیه و خواب

به تغذیه و خواب خود در روزهای باقی مانده تا کنکور اهمیت بیشتری دهید.

← سعی کنید که ساعات خواب خود را تنظیم کرده و به اندازه کافی استراحت کنید. هیچ چیز به اندازه یک خواب راحت نمی تواند دانسته های شما را تثبیت کند.

← در روزهای منتهی به کنکور سعی کنید که تعداد دفعات صرف غذای خود را افزایش دهید اما حجم غذایی را که می خورید کاهش داده و از غذاهای سبک و مقوی استفاده کنید. گیاهان دارویی مانند: گل گاو زبان، به لیمو و بابونه، می توانند آرامش بیشتری به شما بدهند، پس در صورت امکان از این گیاهان همراه چای خود استفاده کنید.

در پایان باز هم تأکید می کنیم که کنکور آزمونی همانند سایر آزمون های دیگرشماست، پس اصلاً و در هیچ مرحله ای از این آزمون دچار استرس و دستپاچگی نشوید ضمناً به خودتان و تلاشتان اطمینان داشته باشید و بدانید که خدا با شماست.

مثبت اندیشی کنید و به خود بقبولانید که مسیر زندگی شما در بهترین راه ممکن قرار گرفته است و کنکور یکی از گذرگاه های این مسیر است.

 

 

آموزشگاه ندای دانش برگزار کننده تخصصی کلاسهای کنکور در رشته های

  •  تجربی
  • ریاضی
  • انسانی
  • هنر
  • فنی حرفه ای

  

” با مراجعه به آموزشگاه ندای دانش و مشاوره رایگان در جلسه اول توسط مهندس محمودی،

به تمامی سوالات

دانش آموز و والدین در زمینه کلاس کنکور، تحصیلی، دانشگاهی، رشته های دانشگاهی و … پاسخ داده خواهد شد “

 

آدرس آموزشگاه ندای دانش

نارمک –ضلع شرق میدان هفت حوض- کوچه فاطمه الزهرا(س)-پلاک 11

شماره تماس 

77951345-77943704-77951352

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره 77951357 تماس حاصل نمایید.

 

 

مدرسه کنکور ندای دانش

آموزشگاه ندای دانش

کلاس کنکور تجربی

کلاس کنکور ریاضی

کلاس کنکور هنر

کلاس کنکور انسانی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا